کد خبر: ۵۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۱

گزارش یک روزنامه صهیونیستی از توانایی موشکی‌ ایران

یک روزنامه صهیونیستی در گزارش با اشاره به دستاوردهای موشکی جدید ایران نوشت: موشک باور 373 که یک موشک دور برد زمین به هوا محسوب می‌شود یک مانع جدی بر سر راه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به‌وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه تایمز آو اسراییل در این باره نوشت: مقامات دفاعی ایران می‌گویند که سیستم دفاعی هوایی دوربرد ایران در حال پیشرفت است و ادامه می‌یابد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه به اظهارات فرزاد اسماعیلی، فرمانده پدافند ارتش ایران پرداخت که گفته بود باور373 اولین شلیک موفقیت‌آمیز خود را انجام داده است.

سیستم این موشک زمین به هوا بر اساس سامانه S-300 روس بنا شده است که در ماه فوریه با مشکلاتی مواجه شده بود. اما این مقام دفاعی ایران بعدتر گفت که مشکلات این موشک در حال حل شدن است و مراحل آن تا اواخر سال 2015 پایان خواهد یافت.

اتحاد جماهیر شوروی در سال 1979 ساخت موشک‌های S-300 را به منظور مقابله با موشک‌های کروز و هواپیماها بنا نهاد که از آن زمان تاکنون پیشرفت‌هایی در سیستم آن حاصل شده است تا بتواند در برابر موشک‌های بالستیک مقابله کند.

ایران در سال 2007 در قراردادی با روسیه پنج سامانه دفاعی موشکی S-300 از این کشور خریداری کرد که ارزشی بالغ بر 800 میلیون دلار داشت روسیه در سال 2010 با زیرپاگذاشتن این قرارداد از تحویل این سامانه‌های موشکی به ایران سرباز زد.

ایران سپس شکایتی را علیه روسیه در یک دادگاه بین‌المللی در ژنو مطرح کرد و تصمیم گرفت که موشکی با همین قابلیت و حتی فراتر از آن بسازد.

این موشک‌های روس قادرند به‌طور همزمان 100 هدف در حال پرواز را ردیابی کنند و تعدادی از آن‌ها را هدف قرار دهند. مقامات ایرانی می‌گویند که نمونه ایرانی این موشک ظرفیت هدف‌گیری بیش‌تری دارد.