کد خبر: ۵۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۷

عملیات سربازان اتحادیه آفریقا و سومالی علیه الشباب

مقامات سومالی اعلام کردند: نیروهای نظامی این کشور و اتحادیه آفریقا حمله به مواضع شبه‌نظامیان افراط‌گر الشباب را با هدف بازپس‌گیری دیگر بنادر تحت تصرف این افراط‌گران آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالقدیر محمد نور، فرماندار منطقه شابله سفلی در جنوب سومالی اظهار داشت: از اواخر روز جمعه عملیات موسوم به اقیانوس هند آغاز شده و دشمن در حال فرار است و نیروهای ما پیشروی‌های موفقیت‌آمیزی داشته‌اند.

این در حالی است که شاهدان عینی گزارش داده‌اند که در منطقه صدای بی‌وقفه شلیک توپ شنیده شده و کاروان‌هایی از تانک و خودروهای زرهی که در حال حرکت به سوی منطقه بولومارر که تحت تصرف الشباب است دیده شده‌اند.

گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده اگرچه هنوز یک گروه خطرناک است اما طی چند ماه گذشته از نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی شکست‌های زیادی متحمل شده است.

همچنین نیروهای اتحادیه آفریقا و دولت سومالی در جاده منتهی به شهر براوه که آخرین بندر بزرگ تحت کنترل الشباب است دیده شده‌اند.

محمد نور خاطرنشان ساخت: ما در حال حرکت به سوی شهر بلومارر هستیم. عملیات‌ها تا زمانی که شبه‌نظامیان القاعده از بین بروند متوقف نخواهد شد.

در ژانویه 2013 کماندوهای فرانسوی حمله‌ای ناموفق را علیه بلومارر انجام دادند تا یکی از ماموران مخفی به گروگان‌ گرفته شده را آزاد کنند اما این اقدام شکست خورده و منجر به کشته شدن دو سرباز فرانسوی و گروگان مزبور شد.