کد خبر: ۵۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۹

آغاز پروژه «مطالعات اثرسنجی ترافیکی مصلی بزرگ تهران»

مدیر مطالعات امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از آغاز پروژه «مطالعات اثرسنجی ترافیکی مصلی بزرگ تهران» در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمید قربانی با اعلام این خبر به اهمیت و ضرورت این پروژه اشاره کرد و گفت: میزان زیاد سفر به مصلی بزرگ شهر تهران در اعیاد مذهبی و برگزاری نمایشگاه های مختلف، مسائل و مشکلاتی را برای مراجعان، ساکنان و شاغلان در این محدوده به وجود آورده و همچنین باعث به وجود آمدن بی نظمی، شلوغی و مسائل ترافیکی می‌شود به نحوی که دسترسی به مصلی با دشواری و تاخیر همراه بوده و محورهای اطراف نیز با مشکل مواجه می‌شوند، که لازم است این مسائل مورد بررسی قرار گیرد‌.

وی اظهار کرد: علاوه بر مشکل تأخیر که شهروندان با آن روبرو هستند، نیاز مراجعان به پارکینگ در ایام خاص، خیابان‌های اطراف را تحت تأثیر قرار داده، و این مسئله مشکلات زیادی را برای ساکنان اطراف ایجاد کرده است.

قربانی افزود: این پروژه سعی دارد تمام اثرات پدیده‌های ترافیکی موثر بر مجموعه مصلی بزرگ تهران و خیابان‌های اطراف آن را بررسی نموده تا با تحلیل و بررسی جوانب مختلف آن، راهکارهای اجرایی و مدیریتی جهت بهبود وضعیت کنونی آن ارائه نماید‌. همچنین برآورد دقیق و درستی از میزان مراجعه و مدیریت و برنامه‌ریزی برای توقفگاه‌های مناسب برای راحتی مسافران از دیگر ضرورت‌های انجام این مطالعات می‌باشد.

لازم به ذکر است، این پروژه در قالب پروژه‌های مطالعاتی متوسط مقیاس و بنا به درخواست شهردار محترم منطقه 7 توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران انجام می‌شود و امید است نتایج و خروجی‌های آن بتواند مسائل و مشکلات ترافیکی را شناسایی و رفع نماید.