کد خبر: ۵۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷

مامور سابق سیا: اوباما موضع‌ آمریکا را در جنگ با ترور تغییر داد

یکی از عوامل سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سخنانی جنجالی تاکید کرد که آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما موضع‌گیری خود را در جنگ با ترور تغییر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «کلر ام. لوپز»، معاون رییس‌جمهوری آمریکا در امور تحقیقات و تحلیل در مرکز سیاست امنیتی در مصاحبه با «ورلد نت دیلی» گفت: جنگ جهانی علیه ترور تلاش برای دور ماندن از شریعت و یا سرکوب قوانین اسلامی بود تا اینکه دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا شروع به جانبداری از اخوان‌المسلمین و گروه‌های وابسته به آن کرد.

لوپز معتقد است که اخوان‌المسلمین کاملاً در دولت اوباما و سایر شاخه‌های دولت فدرال نفوذ کرده است. به گفته این مقام، یکی از انتخاب‌های جنجالی انتصاب «محمد البیاری» از اعضای ارشد شورای رایزنی امنیت در وزارت کشور آمریکاست.

طبق گزارش مرکز سیاست‌گذاری امنیتی، البیاری برای همکاری آمریکا با گروه اخوان‌المسلمین میانجی‌گری کرده است. دو ماه پیش پس از آنکه محمد البیاری در توئیتی اعلام کرد که "خلافت" گریزناپذیر است و آنرا با اتحادیه اروپا مقایسه کرد، جنجالی به راه افتاد.

به گفته خانم لوپر، اهداف اوباما در خاورمیانه در اصل همانند اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده بود: حذف قدرت و نفوذ آمریکا از جمله نیروهای ارتش از سرزمین‌های اسلامی.

چشم‌انداز این عامل سابق سیا بر روی تجویزی که وی برای آمریکا می‌کند تا در رابطه با ارتش تروریستی داعش انجام دهند، تاثیر گذاشته و وی خواستار احتیاط و خویشتن‌داری شد. لوپز بر این باور است که آمریکا باید پیش از آنکه بار دیگر در خاورمیانه مداخله نظامی کند، یک استراتژی جامع داشته باشد. وی گفت: هر نوع اقدام نظامی در آینده پیچیده‌تر خواهد شد و این در صورتی است که مشخص نشود آمریکا کدام طرف است.

وی در پایان گفت: در هر صورت و با هر انگیزه‌ای که بود، تردیدی نیست که دولت اوباما درباره چیزی که قبلاً نامش جنگ یا ترور بود، موضعش را عوض کرده است.