کد خبر: ۵۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۷

افسردگی «آل‌پاچینو» در جشنواره ونیز

«آل پاچینو»، بازیگر صاحب‌نام سینمای جهان که امسال با دو فیلم در جشنواره ونیز حضور دارد، در نشست خبری فیلم «هامبلینگ» درباره شخصیتش در این فیلم سخن گفت.
 
به گزارش ایسنا، «آل‌پاچینو»، بازیگر سرشناس برنده اسکار روز گذشته (شنبه) و در نشست رسانه‌ای پس از نمایش فیلم «هامبلینگ» درباره روحیات افسرده شخصیت این فیلم و نقاط مشترک خودش با شخصیت اصلی داستان به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
 
امسال «پاچینو» در فیلم «هامبلینگ» و «مایکل کیتون» در فیلم افتتاحیه «مرد پرنده» هر دو در نقش بازیگرانی ایفای نقش کرده‌اند که به دلیل عدم توانایی برای بازگشت به صحنه تئاتر دچار افسردگی شدید و افکار خودکشی می‌شوند.
 
«پاچینو» در پاسخ به سوالی درباره این که آیا تا کنون در زندگی واقعی با شخصیت‌های این دو فیلم نقاط مشترکی داشته‌اید اظهار کرد: ممکن است افسرده شده باشم، اما خوشبختانه از آن با خبر نیستم.
 
وی افزود: همه ما شبیه هم هستیم، برخی مسائل شما را ناراحت می‌کند، اما عبارت افسرگی مناسب آن نیست. بیشتر اوقات دوست دارید اندکی خوشحال‌تر باشید. روحیات افسردگی در وجود همه وجود دارد و در طول زندگی با آن مرتبط هستیم.
 
«پاچینو» در ادامه به طنز گفت: ممکن است افسرده باشم، اما خوشحالم که چیزی درباره آن نمی‌دانم؛ اما حالا که شما می‌گویید درباره آن فکر می‌کنم و افسرده می‌شوم.
 
وی در ادامه افزود: افراد افسرده می‌شوند و این بسیار غمگین و ترسناک است. من نیز به افسردگی نزدیک شده‌ام، اما هیچگاه عمیقا آن را تجربه نکردم.
 
آل پاچینو همچنین اظهار کرد: سه فرزندم و در کنار آن دوستانم چیزهایی هستند که بیشتر از همه چیز من را خوشحال می‌کنند. آنها به همراه تمام افرادی که در طول این سال‌ها ملاقات کردم این سفر فوق‌العاده و گاهی شوکه‌کننده ر ا برای من در زندگی رقم زده‌اند.
 
«آل پاچینو» طی پنج دهه حضور فعال در دنیای سینما در فیلم‌های ماندگاری بازی کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «پدرخوانده»، «سرپیکو»، «بعدازظهر سگی»، «عدالت برای همه»، «گشت‌زنی»، «صورت زخمی»، «بوی خوش زن»، «مخمصه»، «وکیل مدافع شیطان»، «کافه چینی»، «تاجر ونیزی»، «13 یار اوشن» و «قتل منصفانه» اشاره کرد.
 
وی در بازیگری دارای سبک ویژه‌ای است و به واقع سرشار از استعداد است و به خوبی می‌تواند ایفاگر هر نقشی باشد. نکته‌ی‌ برجسته در بیشتر بازی‌های او این است که مخاطب را با خود همراه می‌سازد. صدای گرم و دلنشین او در بازی به پاچینو کمک فراوانی می‌کند، گویی اعضای بدنش همه هنگام بازی واقعا بازیگر هستند.
 
وی برای فیلم‌های «پدرخوانده»، «سرپیکو»، «پدرخوانده2»، «بعدازظهر سگی» «عدالت برای همه»، «گلن گلی گلنراس»، «دیک تریسی» و «بوی خوش زن» نامزد جایزه‌ی اسکار شد که برای فیلم آخری موفق به دریافت این جایزه شد.
 
جایزه‌ بافتا بهترین بازیگر مرد، چهار جایزه‌ی گلدن گلوب، بهترین بازیگر جشنواره‌ی کارلووی واری، بهترین بازیگر جشنواره‌ی سن‌سباستین و دریافت شیرطلای افتخاری جشنواره ونیز در سال 1994 بخشی از افتخارات سینمایی این بازیگر سرشناس هستند.