کد خبر: ۵۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۱

چالش آب یخ یا چالش آب؟!

درحالی که این روزها بحران بی‌آبی به دغدغه‌ای جدی برای مسئولان و چالشی جدی برای مردم تبدیل شده، برخی رفتارهای اجتماعی نشان می‌دهد این موضوع هنوز به دغدغه‌ای اساسی برای برخی شهروندان بدل نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای از شهروندان درخواست کرد در جریان فعالیت‌های خیریه و انسان‌دوستانه‌ای مانند کارزار چالش سطل آب یخ، دغدغه کم‌آبی را مد نظر قرار دهند.

در اطلاعیه این شرکت آمده است: آبفای استان تهران نیز حمایت اصولی خود را از حرکت‌های فرهنگی از جمله کارزار حمایت از بیماران ِای.ال.اس (ALS) اعلام می‌دارد و در این زمینه لازم می‌داند توجه شهروندان عزیز را به این نکته جلب کند که با توجه به محدودیت منابع آبی کشور و مواجه‌بودن با بحران کم‌آبی شایسته است شیوه‌های نمادین حمایت از این بیماران که به هدررفتن میزان بسیار زیادی آب منجر نمی‌شوند مد نظر قرار گیرند.

براساس این اطلاعیه، شایسته است چنین حرکت‌هایی با شرایط و محدودیت‌های اقلیمی کشورمان هم‌خوانی داشته باشند؛ هم‌چنان که برخی از هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده این شیوه را برگزیده‌اند. زمانی که فرد شناخته‌شده‌ای سطل خالی را به صورت نمادین روی سرش خالی می‌کند، نه‌تنها توجه‌ها را به بیماری‌های کم‌تر شناخته‌شده‌ای مانند ای.ال.اس جلب می‌کند در مورد بحران کم‌آبی هم هشدار می‌دهد؛ بحرانی که اگر مردم در شیوه‌های مصرف آب تجدیدنظر نکنند می‌رود تا کشور را با دشواری‌های فراوانی مواجه سازد.