کد خبر: ۵۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۰

گزارش FIVB: دفاع روی تور ایران فوق العاده مستحکم بود

سایت فدراسیون جهانی والیبال به تمجید از دفاع قدرتمند ایران در دیدار برابر ایتالیا پرداخت.

به گزارش ایسنا، ملی‌پوشان والیبال ایران در نخستین گام در مسابقه‌های قهرمانی جهان که در لهستان برگزار می‌شود، قدرتمند نشان داده و با نتیجه 3 بر یک تیم مدعی ایتالیا را شکست دادند.

سایت فدراسیون جهانی والیبال در پایان این دیدار در گزارشی به بررسی نکات آماری این بازی پرداخت.

* مصاف دو تیم در مسابقه‌ها سومین بازی این دو تیم در مسابقه‌های قهرمانی جهان بود.

* دو تیم در سال جاری 6 بار به مصاف هم رفتند که با برتری ایران هر دو تیم سه پیروزی به دست آوردند.

* ایتالیا در حالی به مصاف ایران رفت که در سه تورنمنت اصلی والیبال یعنی لیگ‌های جهانی 2013 و 2014 و المپیک 2012 سه مدال برنز به دست آورده بود.

* این پنجمین حضور ایران در مسابقه‌های قهرمانی جهان بود. عنوان نوزدهمی که در سال‌های 1998 و 2010 به دست آمده بهترین عنوان ایران تلقی می‌شود.

* ایوان زایتسف با 19 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شد اما نمایش خوب او برای دفاع فوق‌العاده مستحکم ایران کافی نبود چرا که آمار پس از بازی برتری 15 بر 9 ایران در دفاع روی تور را نشان می‌داد که دیوار نفوذ‌ناپذیر دستان موسوی به تنهایی 8 دفاع موفق را برای ایران رقم زد.

* امیر غفور با به دست آوردن 18 امتیاز نقش موثری در پیروزی ایران داشت.

* در ست اول برتری از همان امتیازهای نخست با ایران بود و ایتالیا تلاش می‌کرد بتواند تمرکز خود را به دست آورد. اشتباه‌های زیاد لاجوردی‌ها ست اول را 25 بر 16 به سود ایران رقم زد.

* در ست دوم دفاع ایتالیا اندکی به خود آمد و توانست با فاصله امتیاز کمتری نسبت به ایران پیش برود. ایران هرچند توانست تا امتیاز 23 پیش برود اما از دست رفتن سرویس در این امتیاز ست را به سود ایتالیا رقم زد.

* در ست سوم در شرایطی که بازی مساوی پیش می‌رفت، آبشار هوشمندانه کاپیتان ایران سعید معروف شرایط را تغییر داد و در ادامه موسوی با سه دفاع پیاپی برتری 25 بر 21 ایران را رقم زد.

* در ست چهارم در حالی که ایران وضعیت چندان خوبی نداشت دفاع مستحکم سید محمد موسوی ایران را به بازی برگرداند تا این ست با نتیجه 25 بر 22 رقم بخورد.