کد خبر: ۵۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۴

هشدار فرمانده ارتش ترکیه به اردوغان

فرمانده ارتش ترکیه هشدار داد در صورتی‌ که در مذاکرات صلح این کشور با کردها خطوط قرمز رعایت نشود ارتش هرکاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه این اظهارات نجدت اوزل، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در حالی مطرح شد که دولت این کشور برای از سرگیری مذاکرات صلح به بن بست رسیده در رابطه با حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک، تلاش‌های خود را تشدید کرده است.

نجدت اوزل اواخر روز شنبه گفت: ما تصریح کرده‌ایم اگر خط قرمزهای ما زیر پا گذاشته شوند آنچه را که لازم باشد گفته و انجام خواهیم داد.

وی افزود: از جمله این خط قرمزها تمامیت ارضی است.

وی در جریان مراسمی به میزبانی رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری منتخب ترکیه در کاخ ریاست جمهوری جان کایا که به مناسبت روز پیروزی ترکیه در جنگ استقلال برگزار شد گفت: ما 30 سال است که در این جنگ درگیر بوده‌ایم.

اوزل همچنین تاسف خورد از اینکه دولت ترکیه نقشه راه مذاکرات صلح با کردها را با ارتش در میان نگذاشته است و ارتش این تحولات را تنها از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کرده است.

وی تاکید کرد: دولت سیاستی دارد که در حال پیگیری آن است اما ما چیزی درباره نقشه راه آن‌ها نمی‌دانیم. ما در این فرایند دخیل نیستیم. ای کاش آن‌ها نظر ما را نیز می‌پرسیدند.