کد خبر: ۵۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۸

بهبودی نسبی مراکز عصبی آیت الله مهدوی کنی

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تحریم های اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را جنگ روانی و تبلیغاتی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که 15 همسایه دارد و این کشور قابل محاصره اقتصادی نیست.

به گزارش«تیک» و به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه پس از دیدار با آرکی تیومیویا وزیر خارجه فنلاند در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم های اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ناقض توافق ژنو نیست و ارزیابی شما در این زمینه چیست افزود: این تحریم ها با توافق ژنو مغایرت دارد اما خیلی تعجب نکردیم زیرا آمریکایی ها هیچ گاه به قول های که دادند پایبند نبودند.

وی ادامه داد:یکی از عللی که رهبر معظم انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران بر شکل دهی و تقویت اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و مجلس شورای اسلامی نیز از این موضوع پشتیبانی می کند همین عدم اطمینان به قول های آمریکا و برخی متحدانش است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران راه خود را پیدا می کند گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به خصوص در دوران دفاع مقدس که کشور ما با خون و فداکاری ده ها هزار شهید، جانباز و آزاده پیروز شد سختی ها و تحریم های زیادی پیش روی کشور ما قرار گرفت که ما توانستیم این سختی ها و تحریم ها را تحمل کنیم و این تحریم ها همچنان برقرار است.

ولایتی افزود:مردم ما این مقاومت را تمرین کرده اند و هیچ گاه در مقابل این فشارها تسلیم نخواهند شد.

وی تاکید کرد:بدون تردید مذاکره کنندگان ما در مذاکرات آینده با گروه 1+5 از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حفظ حقوق صلح آمیز هسته ای عقب نشینی نخواهند کرد.

مشاور امور بین الملل و رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکایی ها با این کارشان که تاثیر اقتصادی نیز دارد بیشتر یک جنگ روانی و تبلیغاتی را دنبال می کنند اما جمهوری اسلامی ایران راه خود را پیدا خواهد کرد چرا که کشوری با دارا بودن 15 همسایه قابل محاصره اقتصادی نیست.

ولایتی ادامه داد:همچنین در بین 6 کشوری که طرف مذاکره کننده ما هستند عقیده ها مختلف است و روسیه و چین دیدگاهشان در مقایسه با آمریکا متفاوت است.

وی افزود: در دیدار وزیر امور خارجه روسیه با آقای ظریف نیز مشاهده کردیم که وی بر حقوق هسته ای ایران تاکید کرد و تحریم جمهوری اسلامی ایران را نادرست دانست.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انعقاد قراردادهای مختلفی که ما با چین، روسیه، هند و برخی دیگر از کشورها همانند آفریقای جنوبی و برزیل داریم نشان می دهد که می توانیم از راه های دیگر آثار سوء این تحریم ها را خنثی کنیم.

رییس تیم پزشکی آیت الله مهدوی کنی همچنین درخصوص آخرین وضعیت وی گفت:آیت الله مهدوی کنی همچنان در بیمارستان بستری هستند و وضعیت ایشان نسبت به اوایل خیلی بهتر شده است و تحت نظارت تیم پزشکی که تمامی تخصص های لازم را دارند هستند.

ولایتی اظهار داشت: به طور مستمر از ایشان مراقبت می شود یعنی همواره یک پزشک متخصص در کنار ایشان حضور دارد.

وی ادامه داد:وضع قلب، تنفس، فشار خون، کلیه و دیگر دستگاه های بدن آیت الله مهدوی کنی مطلوب است و تنها در مراکز عصبی مقداری کندی وجود دارد که توسط متخصصین عصبی و حتی متخصصان طب سنتی کارهایی صورت گرفته و یک مقدار امیدواری در بهبود نسبی مراکز عصبی به وجود آمده است که امیدواریم خداوند با عنایات خود شفای کامل به ایشان عنایت کند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحلیل شما از روند تشکیل کابینه دولت عراق چیست گفت: مهم این بود که انتخابات در عراق به خوبی برگزار و همه مراحل قانونی براساس قانون اساسی این کشور طی شد و رییس جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس این کشور انتخاب شدند.

ولایتی افزود:فکر می کنم به رغم مشکلاتی که شورشیان و تروریست ها در عراق ایجاد کرده اند کابینه این کشور با موفقیت تشکیل خواهد شد و رای اعتماد مجلس این کشور را نیز خواهد گرفت.

وی ادامه داد:تمامی زمینه ها حکایت از این دارد که مردم عراق می توانند همانطور که با قدرت در انتخابات شرکت کردند از دولت تشکیل شده نیز حمایت کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در ارزیابی تحولات منطقه گفت: وجود تروریست هایی همچون داعش و النصره و دیگر گروه های تروریستی که مورد حمایت مالی و تسهیلاتی بیگانه قرار دارند به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نیست؛ برخی کشورها زودتر و برخی نیز دیرتر متوجه این موضوع شدند.

ولایتی افزود: داعش برای ترکیه، عربستان و همه کشورهای منطقه خطرناک است چرا که به هیچ اصل و اصول اسلامی، انسانی و بین المللی پایبند نیست و به راحتی مردم بی گناه را می کشد و تاسیسات عام المنفعه را تخریب می کند و کاری جز به هم ریختن سیستم امنیتی و حکومتی کشورهایی که حکومت مشروع دارند، ندارد.

وی ادامه داد: به نفع همه کشورهای منطقه است که با داعش و دیگر گروه های تروریستی مقابله کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به دیدار خود با وزیر امور خارجه فنلاند گفت: این دیدار به درخواست آرکی تیومیویا وزیر خارجه فنلاند انجام شد.

ولایتی افزود: با توجه به اینکه مرکز تحقیقات استراتژیک روی مباحث و نظریات استراتژیک و راهبردی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند دیپلمات های خارجی که به ایران می آیند درخواست دیدار با من را دارند و می خواهند دیدگاه های راهبردی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به رابطه به کشور خودشان و مسائل منطقه ای و بین المللی بدانند.

وی ادامه داد: آنها در این دیدار درخصوص مسائل هسته ای و نقش جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران های منطقه ای سوال کردند که من در این زمینه پاسخ دادم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها اعتراف دارند که دیدگاه ایران به عنوان کشوری که لنگر ثبات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا است مورد توجه آنان است و به دیدگاه های ایران درخصوص قضیه اوکراین و رابطه بین شرق و غرب یعنی روسیه و آمریکا حساس هستند که ما دیدگاه های خود را بیان کردیم و آنان نیز تمایل خود را به توسعه روابط با ایران ابراز کردند.