کد خبر: ۵۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۹

نوبخت: براي احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در حال نظرسنجي هستيم/ ميزان منابع واريزي به خزانه "يک و نيم برابر" شده است

تسنيم / سخنگوي دولت گفت: درباره احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در حال نظرسنجي هستيم و به زودي تصميم خود را اعلام مي‌کنيم.

محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت در حاشيه نشست استانداران در وزارت کشور در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرين وضعيت سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، گفت: براي احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در حال نظرسنجي هستيم و بزودي تصميم خود را اعلام مي‌کنيم.

وي در خصوص بسته دولت براي مقابله با تحريم‌ها گفت:ما از سال گذشته ضمن اينکه براي شرايط موجود و استمرار اين وضعيت برنامه ريزي کرده بوديم دو برنامه ديگر هم تعريف کرديم. يک برنامه براي شرايط بدبينانه بود که اگر به هر دليلي اتفاقاتي بيفتد که تحريم‌ها تشديد شود ما با چه برنامه‌اي مي‌توانيم کشور را اداره کنيم، حتي اگر برنامه به گونه‌اي باشد که تحريم‌ها قطع شود و ما طي يک يا دو سال آينده بيش از 100 ميليارد دلار درآمد مازاد داشته باشيم چطور بايد آن را هزينه کنيم. هزينه کردن پول آسان است اما بايد در چارچوب برنامه‌اي باشد که منجر به رشد اقتصادي و پيشرفت کشور شود.

** در 5 ماهه اول امسال ميزان منابع واريزي به خزانه "يک و نيم برابر" شده است

وي با اشاره به تهيه اين دو برنامه تصريح کرد: اگر شرايط تحريم به هر دليلي ايجاب کند ما مي‌توانيم از اين برنامه‌ها براي پيشرفت کشور استفاده کنيم. اعتقاد ما براين است که منابع کافي و ظرفيت‌هاي لازم در کشور وجود دارد که امروز هم من گزارش آن را ارائه کردم. خوشبختانه در 5 ماهه اول امسال ميزان منابع واريزي به خزانه يک و نيم برابر شده است که نسبت به سال گذشته رشد کرده و نشان مي‌دهد که ما مي‌توانيم با شرايط تحريم هم کشور را اداره کنيم.

سخنگوي دولت با بيان اينکه بايد اين کار با تخصيص بهينه منابع انجام شود، تصريح کرد: تخصيص‌هاي جاري ما 85 درصد بود اما توانستيم اعتبارات عمراني را افزايش دهيم.

نوبخت در ادامه با بيان اينکه من در جلسه امروز گزارشي ارائه کردم که نشان مي‌دهد اعتبارات عمراني 5 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 3.7 برابر افزايش يافته است، تصريح کرد: اين نشان مي‌دهد که اگر ما با همين منابع کم تخصيص بهينه را انجام دهيم مي‌توانيم کشور را به خوبي اداره کرده و سياست‌هاي خروج از رکود را به اجرا درآوريم.

وي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور مبني بر اجراي کامل قانون اساسي و عزم دولت براي انجام اين کار خاطرنشان کرد: وقتي دولت چنين چيزي مي‌گويد صحبت از قوه مجريه است اما وقتي رئيس جمهور چنين صحبتي مي‌کند به اختيارات او براساس اصل 113 قانون اساسي بازمي‌گردد؛ رئيس جمهور از يک سو مسئول اجراي قانون اساسي است و از سوي ديگر مدير قوه مجريه است.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور افزود: البته هر مشکلي که پيش آمده و ما احساس مي‌کنيم که در برخي موارد براساس مطالبات و خواسته‌هاي مردم عمل نمي‌شود به دليل نفس قانون اساسي و اجراي آن نيست بلکه به دليل عدم اجراي کامل قانون اساسي است.