کد خبر: ۵۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰

جهانگيري در همايش استانداران: مي‌خواهيم از يک دولت بدحساب به دولت خوش‌حساب تبديل شويم

فارس / معاون اول رئيس‌جمهور گفت:‌ ما مي‌خواهيم از يک دولت بدحساب و بدهکار به يک دولت خوش‌حساب تبديل شويم.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت کشور، اسحاق جهانگيري که در جمع استانداران سراسر کشور سخنراني مي‌کرد، اظهارداشت:در يک سالي که از عمر دولت گذشته سختي‌ها و دشواري‌هاي زيادي را پشت سر گذاشتيم و استانداران زحمات زيادي کشيدند که بخش زيادي از دستاوردهاي دولت مرهون تلاش آنها بوده است.

وي ادامه داد: در اين يک سالي که از عمر دولت گذشته ما بايد دو کار را انجام دهيم يکي ارزيابي از نقاط ضعف و قوت دولت با توجه به داشته‌هاي خودمان و ديگري سنجش افکار عمومي و اين که بفهميم از نظر مردم مسايل واقعي کشور چه بوده است و در خواست آنها از دولت چيست؛ دولت بايد بتواند به عنوان مسئول اجرايي کشور وظيفه اصلي خود را که حل مسايل حياتي کشور است، انجام دهد.

جهانگيري در بخش ديگري از سخنانش افزود: مسايل حياتي کشور در همه ابعاد مهم است اگر همه اولويت‌هاي کشور اقتصادي باشد آن وقت از حوزه فرهنگ و ساير حوزه‌ها غفلت کرده‌ايم، تلاش ما اين است که اولويت هاي کشور مورد اتفاق همه مردم و نخبگان کشور باشد؛ همه اقشار جامعه اعم از هنرمند، استاد دانشگاه، دولت و مجلس بايد در حل مسايل حياتي يکديگر را ياري دهند.

معاون اول رئيس‌جمهور با تاکيد بر اهميت توجه به سرمايه‌هاي اجتماعي اظهارداشت: اعتماد مردم به نظام و حس دولت داري مردم بايد تقويت شود، احساس امنيت اجتماعي مردم و اميد آنها به آينده به معني مشارکت دادن آنها در حل مسايل حياتي کشور است؛ هميشه پايين رفتن سرمايه‌هاي اجتماعي باعث بالا رفتن آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود.

وي با تاکيد بر اينکه دولت قصد کار سياسي ندارد، يادآور شد: مهمترين حرف اين است که دولت بايد در جايگاه خودش جايگاهي که قانون اساسي براي آن تعريف کرده است قرار بگيرد.

جهانگيري خاطرنشان کرد؛ تدبير و اميد شعار نيست بلکه از دل خواسته هاي مردم برخاسته است و دولت بايد با خواست اکثريت مردم همسو باشد مردم خواستار احساس اميد به بهبود اوضاع کشور و حاکميت تدبير هستند.

جهانگيري با بيان اينکه بايد در دستگاه اجرايي اعتدال را نهادينه و افراط را حاشيه نشين کنيم، تصريح کرد: وظيفه ما محوريت دادن به قانون در جهت اعتدال ساختاري است، دولت در صدد شفاف سازي امور کشور است. همه اتفاقات از جمله روندهاي اقتصادي بايد شفاف باشد.

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به منويات مقام معظم رهبري يادآوري کرد: دولت ضعيف نظام را ضعيف مي‌کند، دولت بايد از همه ظرفيت‌ها در جهت تقويت تدبير و اميد استفاده کند و نشان بدهد که دولت قانون است.

وي در بخش ديگري از سخنانش از استانداران به علت اجراي موفقيت آميز مرحله دوم هدفمندي يارانه ها تقدير و تشکر کرد و يادآور شد: ما مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها را زماني اجرا کرديم که با تورم جدي روبرو بوديم؛ جهت‌گيري اصلي ما کنترل تورم بوده است که بحمدالله همچنان هم تورم سير نزولي خود را طي مي کند.

جهانگيري اضافه کرد: ما درآمد حاصل از اين مرحله را صرف طرح بزرگ سلامت و امنيت غذايي مردم کرديم، اوليت بعدي ما براي هزينه کردن اين درآمد بخش توليد بوده است.

جهانگيري به رشد منفي اقتصاد، تعطيلي کارخانه ها، پايين آمدن ظرفيت کارخانه ها و بي کاري در کشور در چند سال اخير اشاره کرد و افزود: ما به يک تحليل دقيق از رکود اقتصادي رسيديم و آن را در معرض افکار عمومي قرار داديم.177 سياست را در اين زمينه ارائه داده‌ايم که هر کس مي‌تواند نظر خود را در مورد آنها بگويد؛ البته اين يک برنامه کوتاه مدت صرفاً براي خروج از رکود است نه يک برنامه جامع بلند مدت.

معاون اول رئيس‌جمهور به تبيين شرايط کشور در مواجهه با تحريم پرداخت و با محکوم کردن مفسدان اقتصادي و تلاش پيگير دولت براي ريشه کن کردن فساد اقتصادي در کشور، ادامه داد: ما مي‌خواهيم از يک دولت بدحساب و بدهکار به يک دولت خوش حساب تبديل بشويم.

جهانگيري در بخش پاياني سخنانش گفت: ما به دنبال اين هستيم که به صورت عملي اقتصاد مقاومتي را لحاظ کنيم و از شعار دادن در اين زمينه پرهيز کرده‌ايم؛ ما سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري را عميقاً اجرايي مي‌کنيم.