کد خبر: ۵۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۷

جهانگیری: دولت قصد کار سیاسی ندارد

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت توجه به سرمایه های اجتماعی گفت: اعتماد مردم به نظام و حس دولت داری مردم باید تقویت شود.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت توجه به سرمایه های اجتماعی گفت: اعتماد مردم به نظام و حس دولت داری مردم باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور  صبح امروز در نشست سراسری استانداران در وزارت کشور با اشاره به اینکه در یک سالی که از عمر دولت گذشته سختی ها و دشواری های زیادی را پشت سر گذاشتیم و استانداران محترم زحمات زیادی کشیدند که بخش زیادی از دستاوردهای دولت مرهون تلاش آنها بوده است، گفت: در این یک سالی که از عمر دولت گذشته ما باید دو کار را انجام دهیم یکی ارزیابی از نقاط ضعف و قوت دولت با توجه به داشته های خودمان و دیگری سنجش افکار عمومی و این که بفهمیم از نظر مردم مسایل واقعی کشور چه بوده است و در خواست آنها از دولت چیست.

وی افزود: دولت باید بتواند به عنوان مسئول اجرایی کشور وظیفه اصلی خود را که حل مسایل حیاتی کشور است، انجام دهد.

جهانگیری ادامه داد: مسایل حیاتی کشور در همه ابعاد مهم است اگر همه اولویت های کشور اقتصادی باشد آن وقت از حوزه فرهنگ و سایر حوزه ها غفلت کرده ایم، تلاش ما این است که اولویت های کشور مورد اتفاق همه مردم و نخبگان کشور باشد. همه اقشار جامعه اعم از هنرمند، استاد دانشگاه، دولت و مجلس باید در حل مسایل حیاتی یکدیگر را یاری دهند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت توجه به سرمایه های اجتماعی اظهار داشت: اعتماد مردم به نظام و حس دولت داری مردم باید تقویت شود. احساس امنیت اجتماعی مردم و امید آنها به آینده به معنی مشارکت دادن آنها در حل مسایل حیاتی کشور است.همیشه پایین رفتن سرمایه های اجتماعی باعث بالا رفتن آسیبهای اجتماعی می شود.

وی با تاکید بر این که دولت قصد کار سیاسی ندارد، یادآور شد: مهمترین حرف این است که دولت باید در جایگاه خودش جایگاهی که قانون اساسی برای آن تعریف کرده است قرار بگیرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: تدبیر و امید شعار نیست بلکه از دل خواسته های مردم برخاسته است و دولت باید با خواست اکثریت مردم همسو باشد مردم خواستار احساس امید به بهبود اوضاع کشور و حاکمیت تدبیر هستند.

جهانگیری با بیان این که باید در دستگاه اجرایی اعتدال را نهادینه و افراط را حاشیه نشین کنیم، تصریح کرد: وظیفه ما محوریت دادن به قانون در جهت اعتدال ساختاری است. دولت در صدد شفاف سازی امور کشور است. همه اتفاقات از جمله روندهای اقتصادی باید شفاف باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری یادآوری کرد: دولت ضعیف نظام را ضعیف می کند . دولت باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت تدبیر و امید استفاده کند و نشان بدهد که دولت قانون است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از استانداران به علت اجرای موفقیت آمیز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: ما مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را زمانی اجرا کردیم که با تورم جدی روبرو بودیم. جهتگیری اصلی ما کنترل تورم بوده است که بحمدا... همچنان هم تورم سیر نزولی خود را طی می کند.

جهانگیری اضافه کرد: ما درآمد حاصل از این مرحله را صرف طرح بزرگ سلامت و امنیت غذایی مردم کردیم . اولیت بعدی ما برای هزینه کردن این درآمد بخش تولید بوده است

جهانیگیری به رشد منفی اقتصاد، تعطیلی کارخانه ها، پایین آمدن ظرفیت کارخانه ها و بی کاری در کشور در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: ما به یک تحلیل دقیق از رکود اقتصادی رسیدیم و آن را در معرض افکار عمومی قرار دادیم.177 سیاست را در این زمینه ارائه داده ایم که هر کس می تواند نظر خود را در مورد آنها بگوید.البته این یک برنامه کوتاه مدت صرفا برای خروج از رکود است نه یک برنامه جامع بلند مدت.

معاون اول رییس جمهور به تبیین شرایط کشور در مواجهه با تحریم پرداخت و با محکوم کردن مفسدان اقتصادی و تلاش پیگیر دولت برای ریشه کن کردن فساد اقتصادی در کشور، ادامه داد: ما می خواهیم از یک دولت بدحساب و بدهکار به یک دولت خوش حساب تبدیل بشویم.

جهانگیری در بخش پایانی سخنانش گفت: ما به دنبال این هستیم که به صورت عملی اقتصاد مقاومتی را لحاظ کنیم و از شعار دادن در این زمینه پرهیز کرده ایم؛ ما سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری را عمیقا" جرایی می کنیم.