کد خبر: ۵۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۳

کلاشینکف در آمریکا نایاب شد

مدت کوتاهی پس از دستور رییس جمهوری آمریکا برای تحریم سلاح کلاشینکف (AK-47)، این سلاح به دلیل هجوم مشتریان آمریکایی، در ایالات متحده نایاب شد.

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن پست، روز دوشنبه دراین باره نوشت: تنها 36 ساعت پس از دستور رییس جمهوری آمریکا، بسیاری از فروشگاه های اسلحه در آمریکا این قلم کالا را به دلیل هجوم مشتریان، تمام کردند. برخی شهروندان آمریکایی، به عنوان نوعی سرمایه گذاری، بین 8 تا 10سلاح ˈکلاشˈ را به بهای هر قبضه حدود یکهزار دلار خریده اند.

واشنگتن پست تاکید کرد: تنشی که در بازار سلاح آمریکا به وجود آمده، نمونه ای از پیامدهای منفی تحریم و ممنوعیت کالا است که سبب افزایش نجومی تقاضا برای همان کالا می شود.

وقتی لایحه محدودیت خرید و فروش سلاح، موسوم به ˈبرادلی بیلˈ در دهه 90 میلادی مطرح شد نیز فروش سلاح در ایالات متحده ناگهان چند برابر شد. زمانی که دموکرات ها (که هوادار محدودیت فروش سلاح هستند) در سال 2006 اکثریت کنگره را به دست آوردند، دوباره فروش سلاح افزایش یافت و هنگامی که ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا، پس از حادثه تیراندازی مدرسه ˈسندی هوکˈ در سال 2012، تلاش کرد قانون محدودیت فروش سلاح را تصویب کند، بسیاری از فروشگاه های اسلحه در آمریکا همه کالاهایشان را تمام کردند و انبارهایشان خالی شد.

سلاح معروف به ˈکلاشˈ که اواخر جنگ جهانی دوم توسط ˈمخاییل کلاشینکفˈ روسی طراحی شد، به دلیل سادگی استفاده و نیاز نداشتن به مراقبت های تخصصی و پیچیده، محبوب ترین سلاح انفرادی در جهان است. سالانه ده ها هزار گونه ˈنیمه خودکارˈ از این سلاح به آمریکا وارد و فروخته می شود.

وزارت دارایی آمریکا در ماه ژوئیه (تیر - مرداد) به دفاتر گمرک این کشور اطلاع داد که واشنگتن ˈکلاشینکفˈ را نیز در فهرست تحریم های روسیه قرار داده است.