کد خبر: ۵۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۶

11 بمب منفجر شده در دنیای فوتبال

حضور یک ساله و قرضی رادامل فالکائو در منچستریونایتد، بمب منفجرشده ساعات پایانی مهلت نقل و انتقالات تابستانی بود. ستاره سابق پورتو و آتلتیکو مادرید مورد توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی از منچسترسیتی و لیورپول گرفته تا رئال‌مادرید قرار داشت.

فالکائو در تیم جدیدش هفته‌ای ٢٠٠‌هزار پوند حقوق می‌گیرد. علاوه بر غایب بزرگ جام‌جهانی برزیل، ١٠ انتقال مهم دیگر هم در فصل نقل‌وانتقالات شکل گرفت.

١-آنخل دی‌ماریا (از رئال به منچستریونایتد با 59/7 میلیون پوند)
بال طلایی رئال‌مادرید با وجود ستارهایی مانند کروسT جای خود را تنگ می‌دید و به همین دلیل با وجود قرار داشتن در بهترین فرم ممکن تصمیم به ترک رئال‌مادرید گرفت. نیمکت‌نشینی در اولین بازی‌های فصل جاری نشانه پایان دوران کاری او در پرافتخارترین باشگاه اروپا بود.

٢- جیمز رودریگس (از موناکو به رئال با 80 میلیون یورو)
سومین کلمبیایی تاریخ رئال‌مادرید پس از تصاحب عنوان آقای گلی جام‌جهانی ٢٠١٤، سرانجام به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در انتقالی پرسر و صدا به رئال‌مادرید پیوست. رکوردشکنی در فروش پیراهن آن هم در جریان جلسه معارفه نشان داد خرید او تنها دلیل فنی نداشته است.

٣- تونی کروس( از بایرن به رئال با 30 میلیون یورو)
اولین فوتبالیست آلمان شرقی که قهرمان جهان شد به‌عنوان بهترین ‌هافبک تهاجمی دنیا و ستاره جام‌جهانی ٢٠١٤، سال‌ها بعد یکی از حسرت‌های بزرگ بایرن خواهد بود.

٤- لوئیس سوارس (از لیورپول به بارسلونا با 81 میلیون یورو)
آقای گل فصل گذشته لیگ برتر در جام‌جهانی با گاز گرفتن کیه‌لینی، صاحب یک هت‌تریک در زمینه زخمی کردن بازیکنان حریف با دندان‌هایش شد. شادی‌های تحریک‌آمیز پس از زدن ٢ گل به انگلیس درجام جهانی، او را از چشم آنفیلدی‌ها هم انداخت.

٥- آلکسیس سانچس (از بارسلونا به آرسنال با 35 میلیون پوند)
ستاره شیلیایی بارسلونا، یکی از مناسب‌ترین اقدامات دوران حرفه‌ای خود را انجام داد. او در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر، ستاره آرسنال نه چندان پرفروغ بوده است. الکسیس اگر در بارسا می‌ماند، شاید بر اثر سیل ورود تازه‌واردها به‌تدریج جایگاه خود را از دست می‌داد.

٦- سسک فابرگاس (از بارسلونا به چلسی با 30 میلیون پوند)
شماره ٤ آبی‌های لندن در اولین بازی ٢ پاس گل ارسال کرد تا هواداران اولین لندنی قهرمان اروپا به ادامه هنرنمایی او در مدت ٥‌ سال همکاری‌اش با این باشگاه دلخوش شوند. جالب این‌که کاپیتان سابق آرسنال در دوران حضور در جمع توپچی‌ها در پایان یکی از دربی‌های لندن، پیراهن چلسی را به زمین پرتاب کرده بود.

٧- دیگو کاستا (از آتلتیکو مادرید به چلسی با 32 میلیون پوند)
در شرایطی که بیشتر تیم‌های بزرگ انگلیس در بازه زمانی طولانی، برخی از بازیکنان موردنظر خود را به خدمت گرفتند، چلسی در عرض چندروز با خرید فابرگاس و کاستا همه نیازهای خود را برطرف کرد. او از زمان انتقال ٣٢‌میلیون پوندی با دستمزد هفته‌ای ١٥٠هزار پوند، میانگین یک گل در هر بازی را به ثبت رسانده است.

٨- فرناندو تورس (از چلسی به میلان)
ستاره سابق لیورپول بعد از یک دوران کاملا ناکامی در چلسی با قرارداد قرضی ٢ساله به تیم فیلیپو اینزاگی در ایتالیا پیوست تا بلکه در سن سیرو احیا شود. او نیامده، ستاره اصلی تیم بی‌مهره میلان نام گرفته است!

٩-ژابی آلونسو (از رئال‌مادرید به بایرن مونیخ)
ستاره خوش‌پوش فوتبال اسپانیا در اولین روزهای حضور در باواریا بیشتر سرگرم گرفتن عکس یادگاری تبلیغاتی است اما همه می‌دانند ساق‌های او بیش از هزاران تبلیغ، معرف یکی از جنگنده‌ترین‌هافبک‌های یک دهه اخیر دنیاست.

١٠- ماریو بالوتلی (از میلان به لیورپول با 16 میلیون پوند)
ستاره پرخاشگر و جنجالی سرانجام از تیم محبوبش دل کند و هر چند در اولین بازی برای لیورپول ٩٠ دقیقه کامل دوام نیاورد اما طوری ظاهر شد که جرارد ادعا کرد اگر ماریو همین‌گونه ادامه دهد، لیورپول امکان قهرمانی در لیگ را به‌دست می‌آورد.

دیگر انتقال‌های مهم:

خاویر هرناندس (از منچستریونایتد به رئال‌مادرید)
لوک رمی (از نیوکاسل به چلسی)
گوران پاندف (از ناپولی به گالاتاسرای)
آلوارو نگردو (از منچسترسیتی به والنسیا)
ویکتور والدس (از بارسلونا به لیورپول)
مارکو رویس (از دورتموند به آرسنال)