کد خبر: ۵۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۱

توهم منجر به جنایت، پایان کار 6 سال مصرف مواد

دختر 18 ساله که بر اثر توهم مصرف شیشه پسر مورد علاقه خود را به قتل رسانده بود، پس از 19 روز فرار، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، در ساعت 24 مورخه 17 مردادماه سال جاری ، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح به کلانتری 133 شهرزیبا ، در بلوار فردوس – خیابان بهار شمالی اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل مشخص شد فردی به نام علیرضا . ج ( 32 ساله ) بر اثر اصابت ضربه چاقو به ناحیه دست دچار جراحت شدید و پارگی عروق شده که بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

در همان تحقیقات مقدماتی مشخص می شود که درگیری مابین دختر جوانی به نام مهسان و علیرضا صورت گرفته و مهسان پس از مجروح نمودن علیرضا ، از محل متواری شده است .

به گزارش ایسنا، در شرایطی که پرونده مقدماتی با موضوع نزاع و درگیری تشکیل و در کلانتری مربوطه در حال رسیدگی بود، از طریق بیمارستان به کلانتری اعلام می شود که به علت شدت جراحت وارده، علیرضا فوت نموده که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور قاضی جمشیدی، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت ادامه رسیدگی و دستگیری متهمه در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می گیرد.

تحقیقات از محل جنایت

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم ، کارآگاهان به محل درگیری واقع در یک مجتمع مسکونی مراجعه و اطلاع پیدا کردند که درگیری در منزل یکی از دوستان مهسان به نام سولماز( 21 ساله ) صورت گرفته است.

در تحقیقات از سولماز مشخص شد که وی قصد جابجایی منزل استیجاری خود را داشته و به همین علت با دوست خود "مهسان" تماس گرفته و از او جهت کمک به بسته بندی اسباب و اثاثیه خانه دعوت می نماید که در روز درگیری نیز مهسان بهمراه مقتول و جهت کمک در بسته بندی وسایل ، به منزل سولماز مراجعه نموده است.

سولماز در اظهاراتش و در خصوص نحوه شروع درگیری به کارآگاهان گفت : "پس از پایان کار بسته بندی اسباب و اثاثیه ، در حال گردو خوردن بودیم که مهسان از علیرضا درخواست کرد تا از خانه خارج شود ؛ ناگهان درگیری لفظی مابین آنها شروع و مهسان با چاقویی که در دست داشت، ضربه‌ای به دست علیرضا زد و به سرعت از خانه خارج شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مهسان پس از درگیری از تهران خارج و به منزل یکی از دوستان خود در کرج مراجعه نموده که بلافاصله این محل شناسایی و در تحقیقات از این محل مشخص می شود که دوست مهسان پس از اطلاع از موضوع درگیری ، مهسان را از خانه بیرون کرده است.

سرانجام با شناسایی مخفیگاه "مهسان" در منزل یکی از بستگانش واقع در غرب کشور، کارآگاهان اداره دهم با اخذ نیابت قضایی اقدام به دستگیری مهسان ( 18 ساله ) در5 شهریور ماه جاری و انتقال وی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ می نمایند .

با آغاز تحقیقات از مهسان، وی در اعترافات خود عنوان کرد که پس از مصرف شیشه اقدام به ارتکاب جنایت نموده است.

وی در اعترافاتش گفت: پس از پایان کار بسته بندی اسباب و اثاثیه منزل، با سولماز اقدام به کشیدن شیشه کردیم و این در حالی بود که علیرضا پس از خرید غذا وارد خانه شده بود، در شرایطی که در توهم مصرف شیشه قرار داشتم به علیرضا گفتم که دیگر با او کاری ندارم و از وی خواستم تا از خانه خارج شود که همین موضوع باعث درگیری ما دو نفر شد و علیرضا پیش از این نیز مرا بارها مورد ضرب و شتم قرار داده بود و حتی یک بار نیز به علت آسیب شدیدی که از ناحیه بینی دیده بودم از وی شکایت کردم که نهایتا در کلانتری به او رضایت دادم. با توجه به سابقه ضرب و شتم از سوی علیرضا ، زمانیکه وی به سمت من آمد تا با من درگیر شود با چاقو ضربه ای به دست او زده و از خانه خارج شدم ".

در ادامه تحقیقات و بررسی سوابق متهمه مشخص شد که وی علاوه بر سابقه مصرف موادمخدر ، دارای سابقه دستگیری به اتهام سرقت نیز بوده و بنا بر اعترافات خود متهمه ، وی از سن 12 سالگی مصرف موادمخدر را آغاز کرده و آشنایی وی با سولماز نیز از طریق مصرف موادمخدر بوده است.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهمه به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمه جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " .