کد خبر: ۵۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۴

آغاز قطع آب شرب مشترکان پرمصرف

معاون امور مشترکین آبفای استان اصفهان گفت : با آغاز اجرای طرح قطع انشعابات مشترکین پرمصرف در استان اصفهان تاکنون آب شرب 141 مشترک به صورت موقت قطع شده است .

به گزارش ایسنا، رضا رضایی افزود: از اول تیرماه تاکنون به 530 مشترک ویژه که بیش از حد الگو آب مصرف کردند اخطار صادر شد که عمدتاً این مشترکین از آب شرب جهت شستشوی ماشین، فرش، پرکردن استخر و مواردی از این قبیل استفاده می‌کردند.

معاون امور مشترکین آبفای استان اصفهان افزود : با آغاز اجرای طرح انشعابات مشترکین پرمصرف 99 باغ در سطح استان شناسایی شدند که از آب شرب در استخرها استفاده می‌کردند که اخطار و تذکر لازم به آنها نیز داده شد.

رضایی شناسایی انشعابات غیرمجاز را بسیار مؤثر در مصرف بهینه آب دانست و خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال تاکنون 350 انشعاب غیرمجاز شناسایی شدند که پس از طی مراحل قانونی انشعابات آنها جمع آوری و یا تبدیل به انشعاب مجاز شده است .

وی شناسایی مشترکین پرمصرف و اخطار به آنها را مؤثر در رعایت الگوی مصرف آب دانست و اظهار داشت : تا پایان سال گذشته حدود 62 درصد مصارف در سطح الگوی مصرف آب بود. این درحالیست که با شناسایی و ارائه اخطار به مشترکین پرمصرف پیرامون مدیریت مصرف در حال حاضر 68 درصد مصارف بین صفر تا 20 مترمکعب آب است که در دامنه الگوی مصرف آب قرار دارند که این ارقام نشان از کاهش حداقل 6 درصد مصارف به دامنه الگوی مصرف آب را دارد .