کد خبر: ۵۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۷۶
وزیر کشور:

داعش برای تجاوز به ایران برنامه دارد

وزیر کشور تصریح کرد: عده‌ای از اتباع افغانستان و پاکستان قصد داشتند برای پیوستن به داعش در عراق از کشور ما عبور کنند که ما مانع عبور آنها شده و چندین نفر را نیز در این زمینه بازداشت کردیم.
وزیر کشور تصریح کرد: عده‌ای از اتباع افغانستان و پاکستان قصد داشتند برای پیوستن به داعش در عراق از کشور ما عبور کنند که ما مانع عبور آنها شده و چندین نفر را نیز در این زمینه بازداشت کردیم.

به گزارش «تیک»، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز (دوشنبه)در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به این‌که ما موردی درباره سربازگیری داعش در داخل کشورمان نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: مردم در مناطق مرزی و نیروهای امنیتی از هوشیاری کاملی برخوردارند و ما بر مرزها مسلط هستیم.

وی خاطرنشان کرد که وضعیت داعش در عراق به نحوی است که هر روز از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کند.

به نوشته ی ایسنا، وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تحرکات داعش در مرزهای کشورمان، اظهار کرد: این گروه برنامه‌های وسیعی دارد و طبق اسناد ما آنها برنامه برای تجاوز به کشور ما و سایر کشورها را دارند، اما ایران قدرتمندتر از آن است که یک گروه کوچک بخواهد به ‌آن تجاوز کند.

رحمانی فضلی درباره آخرین وضعیت دانایی فر نیز گفت: ما اطلاع جدیدی در این باره نداریم، اما فعالیت دیپلماتیک و امنیتی را انجام می‌دهیم. با استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران توطئه‌های دشمنان در چندین گروگان‌گیری دفع شده و همچنین فردی به نام عبدالرئوف کشته و دارودسته وی نیز به دلیل اختلافات داخلی خود و توانایی جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از مرزهای کشور از بین رفته است.

وزیر کشور درباره کارگروه متشکل از احزاب، وزارت کشور و مجلس برای ساماندهی فعالیت خانه احزاب، گفت: این جلسات برگزار شده و از گروه‌های مختلفی برای ساماندهی فعالیت احزاب دعوت شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که وزارت کشور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس را دارد، خاطرنشان کرد: ما در این رابطه نظر شورای نگهبان را می‌خواهیم و اگر آنها آمادگی داشته باشند ما هم آماده همکاری هستیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به پرسشی درباره کارگروه شوراها و شهرداری‌ها در وزارت کشور، گفت: ما در وزارت کشور به دنبال بازنگری قوانین شوراها هستیم، زیرا شوراها کاستی‌هایی دارند که باید آنها را با قوانین جدید تکمیل کنیم. در همین رابطه کارگروه شوراها و شهرداری‌ها در وزارت کشور تشکیل شده است.

وزیر کشور درباره دستاوردهای سفر هیأت دولت به مشهد نیز گفت: در این سفر تصمیماتی درباره حاشیه‌نشینی، کمربند سبز، حمل و نقل و آب مشهد گرفته شد و قرار شد در طول سه سال با اختصاص بودجه رودخانه کشف‌رود ساماندهی شده و راه‌آهن تهران – مشهد برقی شده و راه‌آهن گرگان – مشهد نیز احداث شود.

وی در پایان درباره دلیل برگزاری نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور گفت: ما هر چند ماه چنین جلساتی را برگزار می‌کنیم تا آخرین وضعیت سیاسی امنیتی کشور را بررسی کرده و سیاست‌های وزارت کشور را به استانداری‌ها ابلاغ کنیم.

رحمانی فضلی در پایان با بیان این‌که در این جلسه وضعیت مرزهای شرقی و غربی کشور مورد بررسی قرار گرفت، افزود: ما برای تأمین امینت مرزهای کشور آمادگی لازم داریم اما لازم بود با معاونان امنیتی سیاسی استانداری‌ها شرایط این مناطق را بررسی کنیم.