کد خبر: ۵۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۲۱
گزارش «المانیتور» از سخنان رئیس جمهور ایران در مورد حجاب:

انتقاد روحانی از گشت ارشاد در دل مخالفان

حسن روحانی در سخنرانی خود در شهر مقدس مشهد از اعمال سختگیرانه حجاب در ایران انتقاد کرد و گفت جامعه از حجاب دفاع می کند. وی در سخنانی دیگری در جمع محافظه کاران، گفت مردم ایران در راه حفظ حجاب "خون داده اند".
المانیتور نوشت: حسن روحانی در سخنرانی خود در شهر مقدس مشهد از اعمال سختگیرانه حجاب در ایران انتقاد کرد و گفت جامعه از حجاب دفاع می کند. وی در سخنانی دیگری در جمع محافظه کاران، گفت مردم ایران در راه حفظ حجاب "خون داده اند".

به گزارش «تیک»، روحانی با اشاره به رفتارهای جنجال آفرین پلیس مذهبی که به میدان های اصلی شهر رفته و زنان را به علت برداشت آزادانه از قوانین حجاب دستگیر و جریمه می کند، گفت: «آیا فکر می کنیم جامعه با ون و مینی بوس و پلیس و سرباز تعالی می یابد؟ فرهنگ با این کارها ساخته نمی شود.» بیشتر، متخلفان جوان در ون ها جمع شده و به کلانتری¬ها برده می شوند.

وی گفت: «راه پیشرفت فرهنگ از طریق روحانیان، حوزه علمیه، پژوهشگران و اساتید دانشگاه است. آیا رسیدن به عفاف با ون امکان پذیراست؟ بانوان ما در جامعه آموزگار، پژوهشگر و استاد دانشگاه هستند، منظور شما این است که آنها خود راه استقرار عفاف و ارتقاء حجاب در جامعه را نمی دانند؟»

روحانی به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، که در طول سخنرانی در میان جمع حاضر بود، گفت: «به ما می گفتند وقتی چیزی را تجربه کردید و نشد، فردا دیگر نباید عین آن را انجام دهید. باید آن را اصلاح کرد.»

قوانین حجاب به صلاحدید فرمانده نیروی انتظامی شهر اجرا می شوند.

روحانی ادامه داد: «جامعه ما خواستار حجاب و عفاف است ... حجاب موجب استحکام خانواده ها می شود.... حجاب برای این است که برای زنان امنیت ایجاد کند. معلوم است که همه امنیت می خواهند ... اما راهش چیست؟»

روحانی همچنین از کسانی که ارزش اسلامی "امر به معروف و نهی از منکر" را بد تفسیر می کنند، انتقاد کرد.

روحانی همچنین به یادآوری روزهای پس از انقلاب 1979 میلادی پرداخت که برخی افراد خواستار کشیدن دیواری در وسط کلاس های دانشگاه بودند تا دانشجویان دختر و پسر را از هم جدا کنند. روحانی گفت امام خمینی معتقد بود چنین اقداماتی اسلام را تضعیف خواهد کرد و با این نوع نظرات مخالفت کرد.

روحانی در سخنانی متفاوت در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران در مشهد، درباره حجاب سخنانی گفت که سایت ها به تأیید و نقل آنها پرداخته اند (با توجه به فیلم موجود از این مراسم، بیشتر حاضران را مخالفان رئیس جمهور ایران تشکیل می دادند).