کد خبر: ۵۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۷۱

ناطق: وقتی روحانی حرف می زند، التهاب ایجاد نمی کند، او رئیس جمهوری عاقلی است

رییس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مواجهه با تحولات منطقه و تحرکات دشمنان، باعث عزت ایران در جهان شده است.
رییس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مواجهه با تحولات منطقه و تحرکات دشمنان، باعث عزت ایران در جهان شده است.

به گزارش «تیک»، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان با تشریح اوضاع آشوب زده منطقه و توطئه ها علیه نظام افزود: امنیت نعمت بزرگی است که به برکت جمهوری اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه، خداوند به مردم ما عطا کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هدف اصلی شرارت های دشمنان، ایران است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) موج و حرکت صدور انقلاب در جهان میان جوانان مسلمانان کشورهای دیگر ایجاد و باعث وحشت استکبار و بیگانگان شد.

وی افزود: دشمنان با این تفکر که نباید حرکت انقلابی ضد استعماری در جهان اسلام منحصر به ایران شیعه شود و با هدف انحراف آن، با تحلیل های غلط دست به اقداماتی زدند که عواقب آن امروز گریبانگیر خودشان شده است.

به نوشته ی ایرنا، وی ادامه داد: آنها تلاش کردند رهبری حرکت اسلامی را از انحصار ایران بیرون بیاورند؛ ابتدا طالبان را ایجاد کردند و این در صورتی بود که اهل سنت دخالت در سیاست را حرام می دانستند.

وی گفت: از دل طالبان القاعده و اسامه بن لادن و از القاعده، النصره و بعد داعش به وجود آمد و کنترل آنها از دست دشمنان خارج شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استکبار و صهیونیست جهانی با تحلیل های غلط گروههای تندرو را به وجود آوردند که نمی شد آنها را کنترل کرد و اکنون بلای جان خودشان شده است.

وی افزود: غیر از داعش گروههای دیگری نیز بوجود آمد که حتی داعش را نیز قبول ندارند و این بی ترمزی و بی حساب و کتابی آنها باعث شده منطقه از جمله کشورهای سوریه، عراق، لبنان، یمن و عربستان و حتی ترکیه پر از آشوب شود.

وی گفت: اروپایی ها و آمریکایی ها به وحشت افتاده اند زیرا افرادی از این کشورها عضو این گروههای تندرو و تروریست شده اند که اهل این کشورها هستند و مهاجر هم نیستند و آکنون آنها کاری نمی توانند بکنند جز اینکه دست نیاز به سوی ایران دراز کنند.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات با هدف آسیب زدن به ایران اسلامی بوده است، اظهار کرد: ایران، امروز در منطقه خاورمیانه میان آتش و جنگ در کمال آمنیت و آرامش است و آمریکایی ها و حامیان قبلی داعش برای از بین بردن داعش به ایران متوسل شده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عزت و سربلندی، امنیت و اقتدار و آرامش ایران مرهون فداکاری شهدا و صبر خانواده های آنها و مردم کشورمان در جنگ، و رهبر معظم انقلاب و مدیریت با کفایت معظم له در همه مسائل است.

وی با بیان اینکه در موضوع سوریه نیز رهبر معظم انفلاب یک تنه ایستادند و از سوریه حمایت و این موضوع را مدیریت کردند، گفت: این در حالی بود که خیلی ها گفتند به موضوع سوریه وارد نشوید که کارش تمام شده و باعث جنگ می شود.

ناطق نوری با بیان اینکه سوریه، غزه و حزب الله خط مقدم ماست، افزود: استکبار جهانی و صهیونیست مسیحی و مسیحی صهیونیست از نیل تا فرات را می خواستند و درصدد تشکیل حکومت جهانی بودند اما با مدیریت رهبر انقلاب اسلامی خوابهای آنها تعبیر نشد.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس همه کشورها علیه ما بودند ولی نظام سوریه کنار ما ماند و پل ارتباطی ما با لبنان و فلسطین است، اضافه کرد: مدیریت رهبر معظم انقلاب باعث شد همه آنها که فکر می کردند نظام سوریه ساقط است حالا تغییر موضع دهند.

وی افزود: با مدیریت رهبری، امروز غزه بعد از 50 روز جنگ هوایی پیروز و سربلند میدان است و نسبت به گذشته قوی تر شده و ایران و رهبری ایران با همه تبلیغات منفی اخوان المسلمین، در میان مردم غزه و توده جهان عرب محبوبیت پیدا کرده است.

ناطق نوری گفت: هیچ کشوری عربی از غزه حمایت نکرد و با حمایت ایران، فلسطینی که روزی با سنگ در برابر اسرائیل ایستادگی می کرد امروز در تولید و استفاده از موشک خودکفا شده است.

وی با اشاره به موضوع عراق و نقش مدیریت رهبر معظم انقلاب در تحولات این کشور گفت: داعش که قسمت های زیادی از عراق را گرفته و تا اربیل پیش رفته بود با کمک فکری، برنامه ریزی و حمایت ایران از ملت و دولت قانونی عراق؛ اکنون این گروه در حال عقب نشینی است که با تدبیر فرماندهی کل قوا و مدیریت معظم له میسر شد.

ناطق نوری با اشاره به انتخابات اخیر عراق و نقش رهبری تصریح کرد: در تحولات و انتخابات عراق رهبری توانست همه گروههای درگیر را مدیریت کند و با کمک معظم له حتی اختلافات شیعی نیز حل شد که آیت الله سیستانی از ایشان تشکر کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با آرزوی طول عمر برای رهبری اظهار کرد: سالیان سال خداوند ایشان را زنده نگه دارد و با سلامت و صلابت انقلاب ایران به اهداف خود برسد.



* دولت آرام است و التهاب ایجاد نمی کند

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش گفت: به لطف خداوند دولتی روی کارآمده که آرامش ایجاد کرده و وقتی حرف می زند باعث التهاب نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری افزود: دولت باعث آرامش در کشور شد و همه امور به خوبی اداره می شود.

وی با بیان اینکه با آقای روحانی بیش از 50 سال ارتباط و آشنایی دارم، افزود: ایشان عاقل، فاضل و متدین و دلسوز مردم هستند.

وی با یادی از دوران وزرات مرحوم پرورش گفت: مشکلات بودجه ای وجود دارد و باید کمک کنیم دولت از مشکلات و مسائل عبور کند و قدر رهبری، امنیت و آرامشی که وجود دارد را بدانیم.



* آب مسئله کل کشور است

ناطق نوری با بیان اینکه مشکل آب و خشکسالی در کل کشور وجود دارد، گفت: در منطقه ما (شمال) نیز در 30 تا 40 سال اخیر چنین خشکسالی را ندیده ایم.

وی با بیان اینکه در اصفهان این مشکل مضاعف است، اظهار کرد: در هفت سال اخیر مسئله زاینده رود و توزیع آب سرچشمه زاینده رود از مسائل مهم است.

ناطق نوری افزود: مسئولین کشور و معاون اول رییس جمهوری به اصفهان آمدند و در جریان این مشکلات هستند.

وی با بیان اینکه این موضوع درحال پیگیری است، گفت: نامه ریاست جمهوری را نیز دیدم و در این رابطه رییس جمهوری دستور پیگیری دادند.

علی اکبر ناطق نوری با بیان این که در این زمینه گزارش های مبسوطی به من داده شد، گفت: امیداورم این گزارش ها موثر باشد.



*رهبری سلامت و سرحال هستند

ناطق نوری با اشاره به عمل جراحی رهبر معظم انقلاب گفت: الحمدلله همه چیز خوب است و عمل موفقیت آمیز بوده است.

وی گفت: حال ایشان خوب است و با تراکم جمعیتی که برای دیدن ایشان می روند با اغوش باز از همه استقبال می کنند.