کد خبر: ۵۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۷۵
والیبال قهرمانی جهان،

ايران 3 - آرژانتين صفر

تيم ملي واليبال ايران در دومين ديدارش در مرحله دوم رقابت‌هاي قهرماني جهان برابر آرژانتين به پيروزي رسيد.
تيم ملي واليبال ايران در دومين ديدارش در مرحله دوم رقابت‌هاي قهرماني جهان برابر آرژانتين به پيروزي رسيد.

به گزارش «تیک»، تيم ملي واليبال ايران امروز در دومين بازي مرحله دوم رقابت‌هاي قهرماني جهان از ساعت 16:40 دقيقه به وقت بيدگوشچ و 19:10 دقيقه به وقت تهران در بازي حساسي مقابل آرژانتين قرار گرفت و توانست با حساب 3 بر صفر حريف خود را شکست دهد. شاگردان کواچ در اين مسابقه در سه ست متوالي و با نتايج 25 بر 15، 25 بر 23 و 25 بر 16 آرژانتين را مغلوب کردند و جمع امتيازهاي خود را به عدد 11 رساندند. پيش از شروع اين مسابقه دو تيم به دليل چهلمين روز درگذشت حسين معدني، مربي فقيد تيم ملي واليبال ايران يک دقيقه سکوت کردند.

آرژانتين، تيمي به سرمربيگري خوليو ولاسکو؛ نامِ آشناي واليبال جهان؛ مردي که سه سال هدايت تيم ايران را برعهده داشت و ظرافت‌هاي بازي ايران را به خوبي مي‌شناسد، اما اين شناخت کمکي به آرژانتيني‌ها نکرد که حداقل يک امتياز از ايران بگيرند. اين مسابقه در حالي برگزار شد که ايران در نخستين مسابقه دور دوم خود با نتيجه 3 بر يک استراليا را شکست داد و جمع امتيازهاي خود را به عدد 8 رساند. اين در حالي بود که آرژانتيني‌ها در نخستين مسابقه اين دور با نتيجه 3 بر يک مغلوب فرانسه شدند.

به نوشته ی فارس، آرژانتيني‌ها فقط يک بار در مسابقات قهرماني جهان به مدال رسيدند و آن هم به سال 1982 بر مي‌گردد که ميزباني رقابت‌ها را بر عهده داشتند و به مدال برنز دست يافتند. اين تيم که در رده نهم رده بندي فدراسيون بين المللي واليبال قرار دارد، براي يازدهمين بار به مسابقات قهرماني جهان پاي گذاشته و در 10 دوره اخير همواره يکي از تيم‌هاي حاضر در مسابقات بوده است. آرژانتين در سال 2013 در جام پان امريکن تمام تيم‌ها را با نتيجه سه بر صفر شکست داد تا نشان دهد تغييراتي در اين تيم به وجود آمده است.

ولاسکو، سرمربي کنوني آرژانيتي‌ها در سال 2011 سرمربي تيم ملي ايران شد و با اين تيم به دو قهرماني در آسيا رسيد و اين تيم را براي نخستين بار به ليگ جهاني هدايت کرد. موفقيت‌هاي ولاسکو با واليبال ايران يک بار ديگر نام او را در جهان مطرح کرد تا جايي که آرژانتيني‌ها براي نجات واليبال خود خواستار حضورش در تيم ملي اين کشور شوند. ولاسکو هم که به گفته خودش احساس دين به وطنش داشت قرارداد خود با تيم ملي ايران را فسخ کرد و هدايت آرژانتين را بر عهده گرفت.
آرژانتين يک بار در جام جهاني 1998 سه بر صفر ايران را شکست داده و يک بار هم در انتخابي المپيک پکن با حساب 3 بر يک برنده شده، اما در جام جهاني 2011 اين ايران بود که طي ديداري مهيج و تماشايي نهايتاً موفق شد 3 بر 2 حريف قدرتمندش را شکست بدهد.

تيم ملي واليبال ايران در سومين مسابقه خود در اين مرحله از رقابت‌هاي قهرماني جهان روز شنبه از ساعت 22:50 به مصاف لهستانِ ميزبان خواهد رفت.