کد خبر: ۵۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۴

وزير نفت عربستان: کاهش قيمت نفت اوپک به خاطر جو رواني است

فارس: وزير نفت عربستان با اشاره به اينکه کاهش قيمت نفت به خاطر جو رواني و کاملا طبيعي است، گفت: يک و نيم ميليون بشکه نفت مازاد در بازار وجود دارد.

وزراي نفت و انرژي کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس در راستاي کميته همکاري هاي مشترک اقتصادي خليج فارس در جلسه اي که روز پنج شنبه و جمعه درکشور کويت برگزار شد به علل کاهش جهاني قيمت نفت پرداخته و چشم انداز آينده بازار نفت را بررسي کردند.

در حاشيه اين نشست علي النعيمي وزير نفت کشور عربستان سعودي در جمع خبرنگاران گفت: افزايش و کاهش قيمت نفت طبيعي است و اين اولين بار نيست که قيمت نفت کمتر از 100 دلار مي رسد.

وي با اشاره به اينکه يکي از علل کاهش قيمت نفت کاوش جديد امريکا براي کشف ذخاير جديد نفت است تصريح کرد:اين موضوع مي تواند در کاهش قيمت نفت تاثير زيادي داشته باشد.

وزير نفت عربستان با اشاره به اينکه اعضاي اوپک به سقف توليد فعلي متعهد هستند خاطرنشان کرد: به همين دليل نيازي به تشکيل نشست اضطراري براي بحث در مورد کاهش قيمت تا زماني که اين کاهش طبيعي است وجود ندارد.

النعيمي با اشاره به اينکه همچنان باور ما اين است که قيمت فعلي نفت با وجود رکود فعلي در اقتصاد جهاني طبيعي است خاطرنشان کرد: حتي پيش بيني من اين است که قيمت نفت به زير 95 دلار هم برسد و با آغاز فصل زمستان شاهد افزايش مجدد قيمت نفت خواهيم بود.

النعيمي با اشاره به علت برگزاري نشست اقتصادي با حضور وزراي نفت کشورهاي عربي گفت: کاهش قيمت جهاني نفت علت برگزاري اين نشست بود به همين دليل قرار شد تا يک تيم کارشناسي قوي دائم توسط اين گروه تشکيل شود که به بررسي چشم انداز بازار نفت بپردازد و گزارش خود را هر چند وقت يکبار منتشر و در اختيار اعضا قرار دهد.

النعيمي تاکيد کرد: روزانه يک و نيم ميليون بشکه نفت مازاد در بازار جهاني وجود دارد و عربستان سعودي هيچ مشکلي در افزايش توليد ندارد و اين مازاد نفت همواره در طول سالها وجود داشته است بنابراين نمي تواند تاثيري در کاهش جهاني نفت بگذارد و جو رواني موجب کاهش قيمت جهاني نفت شده است.