کد خبر: ۵۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۱

تایید داروی جدید لاغری در سازمان غذا و داروی آمریکا

سازمان غذا و داروی آمریکا داروی ضد چاقی ˈکانتریوˈ Contrave را تایید و اعلام کرده است که این کپسول باید با تجویز پزشک استفاده شود.

به گزارش ایرنا از رویترز، سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که این دارو باید با تجویز پزشک و به صورت کاملا کنترل شده، همراه با رژیم غذایی خاص و برنامه ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که این دارو باعث کاهش اشتها می شود و در بزرگسالانی با شاخص توده بدن 30 به بالا (چاقی) و 27 به بالا (اضافه وزن ) که حداقل یکی از بیماری های مرتبط با اضافه وزن مانند دیابت نوع 2، فشار خون و کلسترول بالا را داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد.

کپسول Contrave ترکیب دو داروی نالترکسون (naltrexone) و بوپروپیون (Bupropion) است که هر دو دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو هستند.

داروی نالترکسون برای درمان اعتیاد به الکل و مواد مخدر و داروی بوپروپیون در درمان افسردگی و اختلال خلقی فصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس گزارش نشریه USA Today تنها دو درصد از واجدین شرایط استفاده از Contrave، موفق به دریافت دارو شده اند.

سازمان غذا و داروی اعلام کرده است که بیماران 12 هفته پس از دریافت دارو، ارزیابی می شوند تا روند موفقیت آمیز دارو بررسی شود.

این دارو مانند تمام داروهای دیگر عواض جانبی دارد ولی عوارض آن نسبت به داروهای مشابه بسیار کمتر است.

چاقی نگرانی عمده بهداشت جهانی است؛ علاوه بر اتخاذ شیوه صحیح زندگی و کاهش کالری مصرفی، استفاده از مکمل های تایید شده نیز در درمان این عارضه موثر است.