کد خبر: ۵۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۳

غروي: آيت‌الله مصباح فقط يکي از اعضاي جامعه مدرسين است نه يک ضلع جامعيتن

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاکيد دارد تندروها در نهايت تنها خواهند ماند اما افرادي که مدعي تعادل هستند بايد مسير وحدت را دنبال کنند و تا آخر پاي کار بايستند.

حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت و گو با خبرآنلاين با اشاره به ضرورت وحدت بين جريانهاي اصولگرا، اظهار داشت: هرچه نيروهاي انقلاب به سمت وحدت حرکت کنند و به همگرايي و انسجام نزديک تر شوند قطعا توفيق‌مان در همه کارها بيشتر خواهد شد. افرادي که به اصول و اهداف انقلاب پايبند هستند بايد اختلاف سليقه‌ها را تقليل داده و زمينه‌هاي رسيدن به وحدت را پررنگ کنند تا بهتر براي مردم و کشور و نظام کار کنند.

وي تصريح کرد: همه کساني که در چارچوب اصول انقلاب و نظام حرکت مي کنند و به ولايت فقيه اعتقاد دارند، چه اصولگرا باشند چه اصلاح طلب، بايد سعي کنند وحدت را در شکلي عملي محقق سازند. متاسفانه هر جرياني که قدرت را در دست مي گيرد سعي مي کند نيروهاي خودش را سرکار بياورد و نيروهاي مستقر را حتي اگر افراد شايسته، باتجربه و خوبي باشند را کنار مي گذارند و گاها افرادي ضعيف را بر سر کار مي آورند. اين رفتارهاي فرقه گرايي زيبنده نظام نيست و بايد اصلاح شود.

اين چهره روحاني اصولگرا، تاکيد کرد: بايد افراد را براساس شاخص هاي مشخصي نصب و عزل کرد، افرادي که پايبند به اصول هستند و به آن باور دارند، کساني که متخصص و شايسته هستند، چه اصولگرا باشند چه اصلاح طلب بايد در مسند کار باشند. ممکن است اختلاف سليقه هم وجود داشته باشد اما حساب آن را بايد از اين قبيل مسائل جدا کرد. متاسفانه وقتي دولتي عوض مي شود گويي همه مسئولان کشوري هم بايد عوض شوند اين رفتارها و طرز فکر براي نظام مضر است و بايد کنار گذاشته شود.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خطاب به دلسوزان نظام و انقلاب، عنوان کرد: کساني که دلسوز نظام هستند بايد به سمت وحدت حرکت کنند و اختلاف سليقه ها تقليل يابد. اگر در اين مسير حرکت کنيم قطعا توفيقات زيادي هم حاصل خواهد شد ولي اگر تفرق باشد و هرکسي بگويد ما نظري داريم و حجت بر ما تمام شده و خودمان تصميم مي گيريم قطعا وحدتي حاصل نخواهد شد و ديگران نيز در همين مسير حرکت خواهند کرد.

سيد محمد غروي تاکيد کرد: اگر اين رويه دنبال شود نيروها پخش شده و گاهي کساني که اهليت ندارند مسئوليت و شئون مربوط به مردم را در دست مي گيرند، بايد تلاش کرد تا زمينه هاي تفرق کاسته و افراد همراه و همگام با هم حرکت کنند.

وي در بخشي ديگر از اظهاراتش درخصوص جايگاه جامعه مدرسين در محور قرار گرفتن تشکل هاي اصولگرا، گفت: صريحا اعلام مي کنم جايگاه جامعه مدرسين بالاتر از سطح اصولگرايان است و نقش پدري ايفا مي کند. طبعا زماني اصولگرايان توافق مي کنند و در نتيجه حکميت روحانيت و جامعه مدرسين را مي پذيرند و باور دارند و تا آخر پاي کار ايستادند اين رويه خوب و پسنديده اي است و توفيقات هم حاصل مي شود. اما اگر از وحدت صحبت کنيم ولي در وقت وقتش متفرق عمل کنيم و منفرد تصميم بگيرم و هر کس کار خودش را بکند هيچ نتتيجه اي جز تفرقه حاصل نخواهد شد.

اين فعال سياسي اصولگرا گفت: در انتخابات رياست جمهوري اين رويه احساس شد که رفتار خوبي نبود، برخي پاي کار بودند و تا اخر به تصميمات وفادار بودند ولي برخي از وحدت حرف زدند ولي در موقع عمل مسير وحدت را دنبال نکردند. آقايان بايد بدانند اگر وحدت داشته باشند به توفيق مي رسند والا اين تفرقه گرايي به اصولگرايي ضربه خواهد زد.

وي در خصوص برخي اظهارات که آيت الله مصباح را ضلع جديدي از تصميمات جامعتين عنوان مي کنند، گفت: آيت الله مصباح فقط يکي از اعضاي برجسته جامعه مدرسين است و اين نيست که بخواهيم ايشان را در کنار روحانيت و جامعه مدرسين قرار بدهيم و يک مثلت تعريف کنيم. اين تفکر برايم قابل فهم نيست. طبيعتا اگر بخواهيم سليقه هاي شخصي و موردي را کنار بگذاريم و اصول مشورت ومشاوره را در نظر بگيريم بايد همه همراه هم باشيم. در عين احترامي که براي ايشان قائلم اما برايم قابل فهم نيست که ايشان يک ضلع جامعتين محسوب شود.

وي درخصوص راهکار اصولگرايان براي کنترل تندروهاي اين جريان گفت: آنهايي که به قول خودشان تندرو نيستند اختلاف سليقه ها را کنار بگذارند و براساس مشورت و قانون مشاوره عمل کنند. بايد همه براساس نظر جمع و اکثريت عمل کنند و به آن تن بدهند، طبيعتا کساني که تند هستند جايگاه جدي ندارند و تنها مي مانند اما کساني که مدعي هستند اهل تعادل هستند لااقل وحدت داشته باشند و تا اخر پاي کار بايستند.