کد خبر: ۵۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۷

مقاصد کمتر شناخته‌ شده را براي سفر انتخاب کنيد

ايسنا: همزمان با آغاز سفرهاي آخر تابستان، ستاد مرکزي هماهنگي خدمات سفر با صدور اطلاعيه‌اي، با دعوت از مسافران براي ديدن مقاصد جديد، نکاتي را براي تنظيم سفري ايمن و راحت اعلام کرد.

با توجه به در پيش بودن سفرهاي آخر تعطيلات تابستان، ستاد مرکزي هماهنگي خدمات سفر با تشکيل جلسه در سطوح مديران کل و معاونان دستگاه‌هاي عضو و اعزام ناظران تلفيقي به استان‌هاي پرتردد و احصاء مشکلات و معضلات و برنامه‌ريزي براي رفع آن‌ها ، توصيه‌هايي را به شرح زير اعلام کرد:

1. توصيه مي‌شود ضمن مشورت با دفاتر خدمات مسافرتي، دوستان و صاحب‌نظران و با مطالعه‌ي مقاصد مختلف گردشگري ترجيحا هدف سفر را از بين مقاصد کمتر شناخته‌شده و کم‌بازديد انتخاب کنيد و در اين راستا با برنامه‌ريزي کامل و پيش‌بيني شرايط و نيازمندي‌ها، برنامه‌ي سفر را تنظيم کنيد.

2. توصيه مي‌شود هموطنان سفر آخر تعطيلات تابستاني را با توجه به فصل بازگشايي مدارس، به روزهاي پاياني شهريورماه موکول نکنند و تلاش کنند، چند روز قبل از پايان تابستان، به شهرهاي خود مراجعت و براي ايجاد آمادگي حضور فرزندان در مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کنند.

3. با توجه به شرايط جوي و آب وهواي ناپايدار اواخر تابستان و ابتداي پاييز، مسافران قبل از سفر طي تماس با شماره‌ي 134 سازمان هواشناسي نسبت به کسب اطلاع از وضعيت آب و هواي مقصد سفر اقدام کنند.

4. اکيدا ياد آوري مي‌شود قبل از سفر ضمن بازبيني فني وسيله‌ي نقليه شخصي نسبت به سالم بودن آن اطمينان حاصل کنيد و از طريق تماس با شماره‌ي 141 از وضعيت تردد جاده‌ها اطلاعات لازم را کسب کنيد.

5. ضروري است، ادارات کل استاني دستگاه‌هاي عضو ستاد مرکزي خدمات سفر در قالب ستاد اجرايي خدمات سفر استان‌ها، برنامه‌ريزي لازم را براي نظارت بر واحدهاي زيرمجموعه به‌منظور ارائه‌ب خدمات ترافيکي، انتظامي، بهداشتي، امداد و نجات، امداد خودرو داشته باشند و درباره‌ي تأمين نيازمندي‌هاي احتمالي آن‌ها، تمهيدات لازم را از هم‌اکنون بيانديشند. در اين راستا، ادارات کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به‌عنوان دبيران ستاد اجرايي بايد ضمن فعال نگه داشتن دبيرخانه، به‌صورت مستمر بر خدمات‌رساني تأسيسات و موسسات گردشگري مانند هتل‌ها، مهمانپذيرها، منازل استيجاري، دفاتر خدمات مسافرتي، واحدهاي بين راهي و ساير واحدهاي گردشگري، نظارت جامع و کامل را اعمال کنند و در جهت اسکان موقت، اضطراري و پذيرايي از مسافران و گردشگران، ضمن اتخاذ تدابير لازم، با دستگاه‌هاي ذي‌ربط هماهنگي‌هاي مربوطه را از هم‌اکنون به عمل آورند.

6. دبيرخانه‌ي ستاد مرکزي هماهنگي خدمات سفر ضمن برنامه‌ريزي بر اي فعال بودن در ساعات و ايام تعطيلات آخر هفته و ارتباط مستمر با ستادهاي اجرايي استان‌ها، روند کلي سفر هموطنان را تحت نظر خواهد داشت و از طريق صدور اطلاعيه‌هاي مستمر هم‌ميهنان را براي سفري توأم با رضايت کامل و بازگشتي ايمن ياري مي‌کند. به هموطنان عزيز نيز توصيه مي‌شود که به اطلاعيه‌هاي صادره ازسوي ستاد مرکزي و ستادهاي اجرايي استان‌ها گوش فرا دهند و در برنامه‌ريزي‌هاي سفر خود حتما نکات مطروح‌شده را لحاظ کنند.