کد خبر: ۵۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۲

افسوس از دو پوئن آخرحیف شد

 لهستانی ها با اتکاء به جو کشنده سالن 14 هزار نفری اطلس ،دومین ست را هم از ایران بردند اما یکبار ورق برگشت غیرت ایرانی جوشید و ایران دو ست بعدی را از حریف برد. بازی در ست سوم تنیسی شده بود اما این جدال نفس گیر در پایان با برد لهستانی ها به پایان رسید.

ست اول دیدار والیبال ایران مقابل لهستان به سود حریف به اتمام رسید.

تیم ملی والیبال ایران امتیاز اول را گرفت ،هر چند دو تیم پا به پای هم جلو می رفتند اما تایم اوت اول را ایرانی ها با امتیاز 8-7 گرفتند. بعداز ان اما لهستانی ها بهتر کار کردند و با محوریت لازلی دو امتیاز گرفتند و 10-8 پیش افتادند. آنها با دفاع های خوب و البته در حالی که ایرانی ها به خاطر شتابزدگی امتیازها را از دست می دادند 12-9 جلو افتادند که کواچ هم تایم گرفت.آنها با یک پوئن سرویس و اسپک محکم لازلی 14-9 جلو افتادند که میرزاجان پور امتیاز 10 را گرفت. فرهاد قائمی با اوت زدن اسپکش امتیاز 16 و تایم اوت دوم را به لهستان داد. با نتیجه 16-10.بعداز تایم اوت ایرانی ها سه امتیاز گرفتند و لهستانی ها‫ایران 15 تایی شد اما جا خالی لهستانی ها را به 23 رساند.سید امتیاز 17 را روی تک دفاع گرفت.لازلی همه کاره تیم لهستان امتیاز 24 را گرفت و با اوت دفاع ست اول 25- 17 به سود لهستان تمام شد.

ست دوم:

‎در ست دوم وینارسکی اولین امتیاز تیمش را گرفت.یک اسپک و یک دفاع عالی ایران را 2-1 جلو انداخت.وینارسکی اما خیلی زود با پوئن سرویس جبران کرد و 3-1 لهستان جلو افتاد. لهستان امتیاز 4 را هم گرفت اما با خوردن توپ به تور یک امتیاز به ایران داد و سرویس ایرانی ها هم به خارج رفت و امیتاز 5 برای لهستان ثبت شد.پوئن سرویس نتیجه اش امیتاز 6 برای لهستان بود.6-3 ایران عقب افتاد که پرواز بلند غفور اختلاف را به دو رساند. اما وینارسکی امتیاز 7 را گرفت تا اختلاف به 3 برگردد و با اوت شدن دفاع ایران تایم اوت اول ست 8-4 برای لهستان ثبت شد.‎

وقتی ایران 10-5 عقب افتاد شهرام محمودی به جای غفور به زمین آمد . در این ست نتیجه اش یک امتیاز بود اما میزبان هنوز 4 امیتاز جلو بود. هرچه دفاع لهستانی بی عیب و نقص بودف دفاع ایران با بدشانسی توپ ها را به اوت می زد.تا جایی که نتیجه 13-8 شد.اختلاف 5 ماندگار. لهستان با امتیاز 16-9 تایم اوت دوم را هم گرفت.سالن غزق در شادی و پایکوبی بود. لهستانی ها از همین حالا صعود تیمشان را به دور بعد جشن گرفتند . وقتی ایران امتیاز 10 را گرفت ،لهستانی ها هم به 17 رسیدند.میزبان خیلی زود به امتیاز 20 رسید در حالی که ایران 12 بود. تایم کواچ هم کارساز نشد و در مقابل لهستانی ها با یک دفاع و اسپک دو امتیاز جلو افتادند و بعد هم امتیاز 23 را گرفتند و فرهاد قائمی هم بالاخره یاران را به 13 رساند.ایران دو امتیاز گرفت اما لهستان هم به 24 رسید تا تنها یک امتیاز آخر تکلیف برنده ست دوم را روشن کند. اما سرویس به خارج رفت تا امتیاز ایران 16 تایی شود.بالاخره امتیاز 25 را هم لهستان گرفت تا ست دوم را هم 25-16 به نام خود کند.‎

ست سوم:

این ست با وقت استراحت ده دقیقه ای بین دو ست آغاز شد. شاگردان کواچ در زمین ماندند چون مربی صرب ایران اصلا دوست نداشت در این فضای کشنده و کر کننده سالن ، تیمش سرد شود . تصمیمی که روند بازی را به کلی عوض کرد. ‫ست سوم را ایران با دشت امتیاز اول شروع کرد.اما لهستانی ها جبران کردند.هر دو تیم در امتیاز 2-2 برابر شدند که لهستان 3-2 جلو افتاد و بعد هم 4-2 . اما امیر غفور امتیاز 3 را گرفت.وینارسکی مثل ست قبلی با اسپک هایش تیمش را دو امیتاز جلو انداخت و بعد هم دفاع ناقص امیتاز 6 را هم به اسم لهستان نوشت اما سرویس لهستانی ها به تور خورد و نتیجه 6-4 شد.وینارسکی امتیاز 7 را هم گرفت.عادل اما امتیاز ایران را به 5 رساند.خیلی زود با ثبت امتیاز 8 تایم اوت اول را لهستان گرفت.با این شرایط لهستانی ها جشن گرفتند . آدمکهایی که با اجرای حرکات موزون همه را به وجد می آوردند.

‎هنرنمایی لازلی لهستان را به امیتاز 9 رساند و اختلاف دو تیم را به 4 اما سرویس بیرون رفت تا امیتاز 6 برای ایران ثبت شود.بعداز تایم اوت اول لهستان خودش را به 12 رساند.در حالی که ایران 7 بود.هر چه میزبان در دفاع روی تور و دریافت عالی بود، از دریافت قبلی و دفاع روی تور امتیاز آور خبری نبود.بالاخره داور بعد از ویدئو چک امیتاز 10 را برای ایران قبول کرد. ایران امتیاز 11 را هم گرفت. سرمربی لهستان سراسیمه تایم اوت گرفت . او ترسیده بود. ایران مدام نزدیک تر می شد.

لهستانی ها با امتیاز 16-13 تایم اوت دوم را هم از آن خود کردند. بعداز آن ایران دو امتیاز گرفت اما باز لهستان فاصله اش را به دو رساند که وقتی سرویس لهستان به تور خورد فاصله به یک رسید . بالاخره میرزاجان پور نتیجه را برابر 17-17 کرد.ایران کم کم سوار بازی شد. دفاع لهستان امتیاز 21 را گرفت اما خوشحالی میزبان دوام نیاورد و میرزاجان پور امیتاز 21-21 کرد. در پوئن 22 هم برابر شدند اما امتیاز 23 سهم لهستان شد و کواچ تایم استراحت گرفت. وقتی 24- 2 2 لهستان جلو بود سید امیتاز 23 را گرفت و تشکری به زمین آمد . عادل غلامی امتیاز را برابر کرد. لحظاتی بعد ایران بود که در جدالی 36 دقیقه ای توانست بازی را 26 بر 24 در این ست ببرد. لهستانی های مسن کمی بریده بودند و این می توانست امیدی باشد برای بازگشت تیم ملی به بازی.

ست چهارم

با پایان ست سوم به نفع ایران، شاگردان کواچ با انگیزه تر ست چهارم را شروع کردند و همان اول امیتاز گرفتند.بعد دو تیم 2-2 برابر شدند.سید اما امتیاز 3 را گرفت تا ایران یک امیتاز جلو بیفتد.وقتی ویدئو چک امتیاز 4 را برای لهستان تایید کرد،داور اول به خاطر حرفهای زیر تور به کاپیتانهای دو تیم کارت زرد داد.میرزاجان پور امتیاز برابر 4-4 را گرفت.‎

بالاخره میرزاجان پور طلسم پوئن سرویس را شکست ایران را 5 امتیاز کرد و سبد با دفاعش هم امتیاز 6 را گرفت. اما لهستان امیتاز 5 را گرفت و دوباره میرزاجان پور امتیاز 7 را ثبت کرد. با حمل توپ لهستانی ها ،امتیاز 8 برای ایران و ثبت نتیجه 8-5 اولین تایم اوت فنی به ایران رسید .

‫لهستانی ها اختلاف سه امیتاز را با امتیاز 8 به دو تایی کردند اما ایران به 11 رسید تا اختلاف سه بماند که میزبان باز با گرفتن امتیاز 9 اختلاف را کم کرد اما میرزاجان پور با دفاعش امیتاز 12 را ثبت کرد. 12-9 .بالاخره با بازی پایاپای دو تیم تایم اوت دوم 16-14 به ایران رسید.

ایرانی ها که موتورشان با برد ست سوم روشن شده ،همچنان سعی می کنند اختلاف خود را با حریف حفظ کنند ،حالا انها هم پوئن سرویس می گیرند و هم خوب اسپک می زنند و هم دفاع می کنند.لهستانی ها به آب و اتش می زنند و به پشتوانه سر و صدایی که تماشاگران به راه می اندازند امیدوارند که برنده باشند اما قرمز پوشان حالا با تعصب بازی می کنند.آنها نیم خواهند بازنده باشند.دو تیم در امیتاز 20-18 هستند که سید با اسپک محکمش امیتاز 21-18 را گرفت.‎

سرویس آرمین تشکری امتیاز 23 را به نام ایران زد. اسپک لهستان به خارج رفت و ایران 24 امتیازی شد اما تشکری با خوردت توپ سرویس به تور امیتاز 18 را به لهستان داد.همین موقع مهدوی به جای معروف به زمین آمد.بالاخره ست چهارم هم 25-19 به نفع ایران تمام شد.‎

ست پنجم

لهستانی ها با زدن توپ به تور و تقدیم امیتاز اول ست سرنوشت ساز را شروع کردند.خیلی زود عقب ماندن انها جبران شد اما دوباره ایران 2-1 جلو افتاد. دوباره ایران جلو افتا با اوت شدن اسپک لهستانی ها.3-2 .دفاع سید ایران را 4-2 جلو انداخت و انتیگا هم تایم گرفت.‎فرهاد قائمی نتیجه را 5-3 کرد. بازهم فرهاد قائمی و امتیاز 6 که برای ایران گرفت . دفاع دونفره سید و امیر غفور اختلاف را به دو رساند 7-5 ا اما وقتی غفور دفاع شد نتیجه 7-6 شد. وقتی اسپک لهستانی به دست دفاع خورد نتیجه برابر 7-7 شد.با خطای لهستانی ها ایران 8 امتیاز شد و زمین ها عوض. دفاع دونفره سید و غفور امیتاز 9 را گرفت.‎

ویدئو چک خطای لهستانی ها را تایید کرد تا ایران 10 تایی شود. لهستان امتیاز 9 را گرفت و کواچ تایم .

اوت دفاع لهستان امیتاز 11 را به ایران هدیه کرد اما توپ دفاع به اوت رفت و امتیاز 10 در کیسه لهستان افتاد. دفاع توپ سید دو تیم را 11-11 کرد.این بار غفور توپ را به اوت زد تا لهستان 12-11 جلو بیفتد و همان موقع کواچ تایم گرفت تا اخرین نکات لازم را به شاگردانش بگوید.

لهستان نتیجه را 14-14 کرد . وقتی پای میرزاجان پور روی خط رفت امتیاز 15 به لهستان رسید و بعد هم دفاع آخر لهستان شب ایرانی ها را خراب کرد.با نتیجه 16-14‎. حالا صعود ایران به بازیهای فردا شب بستگی دارد.‎جایی که تیم ملی باید با امتیاز کامل صربستان را شکست دهد و فرانسه لهستان را شکست دهد.

مهری رنجبر/ خبر آنلاین