کد خبر: ۵۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۹

پورحيدري: بايد با دايي بهتر برخورد مي‌کردند

ايسنا: پيشکسوت استقلال با بيان اينکه اتفاقات رخ داده در هيات مديره پرسپوليس نگران کننده بوده است گفت مي‌شد که اين اتفاقات مي‌توانست شکلي بهتر و محترمانه‌تر داشته باشد.

منصور پورحيدري درباره مسائل مختلفي صحبت کرد. اظهارات وي را مي‌خوانيد:

* از شکست استقلال برابر نفت شروع کنيم که نوار پيروزي‌هاي استقلال در اين ديدار پاره شد.

- به هرحال فوتبال همين است و نوسان تيم‌ها در آن طبيعي است. البته ضمن تقدير از تيم نفت و عليرضا منصوريان فکر مي‌کنم چند مسئله در اين شکست دخيل بود. مسئله اول دريافت گل در همان دقيقه نخست بود. اين مسئله کار يک تيم را مي‌تواند خراب کند و تمام آناليزهاي صورت گرفته را بي اثر مي‌کند چراکه بازيکنان براي جبران، وارد فاز احساسي مي‌شوند و کار در اينجا دشوار مي‌شود. با اين همه استقلال توانايي جبران نتيجه را داشت و بي دقتي و بدشانسي گريبان ما را گرفت. از سوي ديگر تغييرات اجباري‌اي که قلعه‌نويي در اين ديدار مجبور شد انجام دهد هم مزيد بر علت شد.

* نظرتان راجع به اظهارات قلعه‌نويي که به نا آماده بودن ملي‌پوشانش اشاره کرده و دو تعويض اجباري استقلال برابر نفت هم به دليل مصدوميت ملي‌پوشانش صورت گرفته چيست؟

- بايد به مسائل منطقي نگاه کرد. اين بازيکنان فشار زيادي را در تيم ملي متحمل شده‌اند و شايد هنوز انگيزه لازم براي کار در ليگ برتر را پيدا نکرده‌اند که با گذشت زمان اين مسئله حل مي‌شود. از سويي ديگر آن فشار سنگين احتمال مصدوميت آنها را بالا مي‌برد و کار را دشوار مي‌کند. وجود چند بازيکن مصدوم در تيم روي کار موثر است. مثلا کرار که مصدوم بود و ديديم که چقدر خلأ او در اين ديدار به چشم مي‌آمد. طبيعتا وقتي يک مربي ببيند چند بازيکنش مصدوم هستند يا احتمال مصدوميتشان بالاست، براي برنامه‌ريزي دستش بسته مي‌شود. با اين‌حال اميدوارم با تعطيلي ليگ يک بازسازي بدني روي بازيکنان استقلال صورت بگيرد تا اين مشکل ناآماده بودن آنها هم مرتفع شود.

* بازي با فولاد را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟

- همه ديدارها دشواري خودشان را دارند. فولاد قهرمان سال گذشته بوده و امسال هم يک مدعي است. بازي برابر آنها ساده نيست ولي استقلال طبيعتا در تهران براي جبران بازي قبلي به ميدان مي‌رود و به سه امتياز فکر مي‌کند. من فکر مي‌کنم اين ديدار يکي از بازي‌هاي خوب ليگ شود.

* به عنوان يکي از بزرگان فوتبال ايران، نظرتان راجع به تغيير و تحولاتي که در پرسپوليس رخ داد چيست؟

- من در ريز ماجراي اين تيم قرار ندارم اما واقعا اين اتفاقاتي که آنجا رخ داد، جاي نگراني دارد. پرسپوليس تيم بزرگي است و وقتي اين تيم و استقلال قوي باشند، ليگ جذابتر و تيم ملي قدرتمند‌تر از هميشه است. ما با جام ملت‌ها فاصله زيادي نداريم و اين وضعيت مي‌تواند به فوتبال ما لطمه بزند. آنچه مي‌توانم درباره تحولات پرسپوليس بگويم اين است که مي‌شد از راه‌هاي بهتري تغييرات را در اين تيم انجام داد. دايي مرد بزرگي است و بازيکن بسيار بزرگي هم بوده است. مي‌شد خيلي بهتر از اين‌ها با او برخورد کرد و با حفظ احترام طرفين اين تغييرات صورت مي‌گرفت.

* نظرتان راجع به آرامش در هيات مديره استقلال با توجه به تشتت آرا در هيات مديره پرسپوليس چيست؟

- من کاري به هيات مديره پرسپوليس ندارم اما در استقلال همه اعضاي هيات مديره به نوعي با ورزش ارتباط داشته‌اند. از آقاي صاحب پناه که تيم‌داري کرده بگيريد تا خود آقاي افشارزاده که 50 سال مديريت ورزشي را در کارنامه دارد. ما در هيات مديره استقلال اختلافات زيادي داريم و در جلسات درباره آنها بحث مي‌کنيم اما اين صحبت‌ها همان جا مي‌ماند و همه اعضاي هيات مديره هم مي‌دانند که اين بحث‌ها تنها براي بهتر شدن تيم است. من به شخصه آرزو مي‌کنم که مشکل پرسپوليس هرچه سريعتر حل شود و آنها به روزهاي خوبشان بازگردند.

* به عنوان بحث پاياني، کي‌روش در اين ماند و آيا شما همچنان از ماندن او دفاع مي‌کنيد؟

- ماندن کي‌روش در اين برهه مفيد است. آنطور که شنيده‌ام فدراسيون توانسته از خواسته‌هاي او کم کند و به توافق دست پيدا کند که اتفاق خوبي است. کي‌روش در 4 سال گذشته در اينجا بوده و مي‌تواند در زمان کوتاه پيش‌رو تا جام‌ملتها تيم را جمع کند. بايد ببينيم او در اين جام چه مي کند. ما بايد گذشته را فراموش کنيم و اميدوار باشيم که در جام ملتها نتيجه خوبي بگيريم و در نهايت به اين جمع بندي برسيم که آيا او مي‌تواند به فوتبال ما کمک کند يا نه.