کد خبر: ۵۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۱۵

ابوبکر البغدادي در نزديکي "بيجي" است

منابع نظامي عراقي اطلاعات جديدي از مکان سرکرده گروه دولت اسلامي عراق و شام در اين کشور فاش کردند.

به گزارش تسنيم به نقل از پايگاه النهرين، علي القريشي فرمانده نيروهاي ويژه در صلاح الدين اعلام کرد: ابراهيم السامرايي ملقب به ابوبکر البغدادي در پايگاه الصينيه در هفت کيلومتري بيجي در استان صلاح الدين قرار دارد.

وي افزود: بر اساس اطلاعات واصله سرکرده هاي اصلي داعش در پايگاه الصينيه در هفت کيلومتري در بيجي قرار دارد و اخباري درباره حضور ابراهيم السامرايي ملقب به ابوبکرالبغدادي در ميان داعشي مخابره شده است.

القريشي تاکيد کرد: گروه هاي تروريستي در تدارک حمله جديد به پالايشگاه بيجي براي تخريب پالايشگاه هستند اما نيروهاي امنيتي آماده دفع يورش داعشي ها به پالايشگاه هستند.

از سوي ديگر شيخ وسام الحردان فرمانده نيروهاي بيداري در عراق اعلام کرد: تعدادي از تروريست هاي داعش به منطقه الجزيره گريخته اند.تعداد زيادي از سرکرده هاي داعش از مناطق الضابطيه و الکرمه به سوي منطقه الجزيره درمرز با سوريه گريخته اند.وي افزود: تروريست در عراق پايان مي يابد و سرآغاز آن نيز الانبار خواهد بود.

از سوي ديگر يک منبع امنيتي در عمليات الانبار تعدادي از مستشاران نظامي آمريکايي به الانبار وارد شده اند و از قرارگاه عمليات الانبار بازديد کردند و با فرماندهان امنيتي در اين قرارگاه ديدار کردند و مراکز حضور داعشي ها را بررسي کردند.

به گفته اين منبع، مستشاران آمريکايي به فرماندهان عراقي اعلام کردند که از مناطق حضور تروريست ها در داخل الانبار آگاه هستند و خطوط امداد رساني گروه هاي مسلح به عراق و سوريه را از طريق تصاوير و گزارش هاي ماهواره اي مي دانند.