کد خبر: ۵۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷

وزارت علوم: دانشگاه احمدي‌نژاد فاقد وجاهت قانوني است

وزارت علوم با صدور اصلاعيه‌اي با اشاره به اينکه دانشگاه احمدي‌نژاد فاقد وجاهت قانوني است تاکيد کرده است که اعطاي مجوز شوراي عالي انقلاب فرهنگي به دانشگاه «ايرانيان» لغو شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري تسنيم، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با صدور اطلاعيه‌اي تکليف دانشگاه ايرانيان را روشن کرد.

متن کامل اين اطلاعيه به شرح ذيل است:

اطلاعيه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در مورد اعتبار مؤسسه‌هاي آموزش عالي پذيرنده دانشجو

با توجه به سوالات مطرح شده در مورد جايگاه قانوني مؤسسه‌اي موسوم به«دانشگاه ايرانيان» به اطلاع مردم شريف ايران مي­‌رساند:

1. سياست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي صدور مجوز تأسيس مؤسسه‌هاي آموزش عالي اعم از دولتي و غيردولتي ـ غيرانتفاعي، مبتني بر قانون‌مداري و توسعه هدفمند آموزش عالي، با رويکرد تضمين کيفيت و حفظ حقوق کليه ذي­نفعان، صيانت از حيثيت و کيان آموزش عالي و شفافيت در اقدام و اطلاع‌رساني است.

2. متقاضيان ثبت‌نام در موسسات آموزش عالي غيردولتي – غير انتفاعي براي اطمينان از قانوني بودن تأسيس مؤسسه‌هاي آموزش عالي پذيرنده دانشجو، لازم است قبل از هر اقدامي به نشاني اينترنتي WWW.msrt.ir مراجعه و از صدور مجوز تأسيس مؤسسه مورد نظر خود توسط شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اطمينان حاصل کنند.

3. آنچه از آن به عنوان «دانشگاه ايرانيان» يا «دانشگاه غيردولتي ـ غيرانتفاعي جامع بين‌المللي ايرانيان» ياد مي‌شود، فاقد مجوز راه‌اندازي و انجام امور آموزشي و پژوهشي از جمله پذيرش دانشجو از سوي شوراي گسترش آموزش عالي اين وزارت است؛ ضمن اينکه مصوبه جلسه 735 مورخ 25/04/1393 شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخصوص اعطاي مجوز به آقاي دکتر محمود احمدي‌نژاد براي تأسيس دانشگاه بين‌المللي در تهران نيز لغو و بلااثر اعلام شده است.

بنابراين هرگونه فعاليت آموزشي و پژوهشي از سوي مؤسسه‌اي با عنوان «دانشگاه ايرانيان» يا «دانشگاه غيردولتي ـ غيرانتفاعي جامع بين‌المللي ايرانيان» فاقد وجاهت قانوني است و مورد تائيد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نمي باشد.