کد خبر: ۵۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۹

ناصر تقوايي: شايعات دروغ مي‌گويند،قصد ندارم فيلمي بسازم

باني فيلم: ناصر تقوايي کارگردان ناخداخورشيد گفت: اين روزها از قول خودم نام فيلم جديدي که مي‌خواهم بسازم را نيز منتشر کرده‌اند درصورتيکه هنوز براي ساختن هيچ کاري تصميمي نگرفته‌ام حتي به آن فکر هم نکرده‌ام. قطعا سناريوهاي بي‌شماري در ذهنم دارم و فيلمنامه‌هاي حاضر و آماده‌اي هم دارم اما هنوز تصميم نگرفته‌ام فيلمي را جلوي دوربين ببرم، بارها هم گفته‌ام که در فضاي غيرحرفه‌اي و بيمار نمي‌توانم کار کنم. البته دوستان در معاونت سينمايي لطف کردند و مرا به کار کردن مجدد دعوت کردند اما هنوز متقاعد نشدم که در فضاي سينماي امروز ايران؛ فيلمي بسازم. کارگردان کاغذ بي‌خط گفت: مدت‌هاست که آموزگارم و سعي مي‌کنم آنچه در اين سال‌ها خوانده و تجربه کرده‌ام را در اختيار جوانان قرار دهم تا بتوانند به حرفه‌اي که علاقه دارند با دانش وارد شوند.

وي اظهار داشت: وقتي خبري را مي‌بينم که مي‌گويد تقوايي اين فيلم را مي‌سازد يا قصد ساخت فلان فيلم را دارد هم خوشحال مي‌شوم از اينکه هنوز مردم دوست دارند آثارم را دنبال کنند هم ناراحت به‌خاطر اطلاعات غلطي که به مخاطبان داده مي‌شود.

او اضافه کرد: بدون شک هر کارگرداني دوست دارد آثار بيشتر و بهتري بسازد و اتفاقا علاقه ندارد نوشته‌هايش را در پستو پنهان کند اما نکته اين است که من هرگز حاضر نبودم به هر قيمتي فيلم بسازم. قطعا در شرايطي فيلم مي‌سازم که بتوانم حرفم را بدون هيچ سانسوري بزنم و حتما فيلمي مي‌سازم که تاثيرگذار باشد و چيزي به مردم اضافه کند. به صرف اينکه درآمدي داشته باشم و کم‌کار جلوه نکنم؛ حاضر نيستم فيلم بسازم.

تقوايي؛ فيلمساز باتجربه‌اي است که کم فيلم مي‌سازد ولي از استادان سينما به حساب مي‌آيد. در کارنامه فيلمسازي‌اش تنها ۶ فيلم بلند و يک اپيزود از فيلم بلند اپيزوديک «کشتي يوناني» از مجموعه «قصه‌هاي کيش» ديده مي‌شود.