کد خبر: ۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۸

نظرسنجي مشاور رئيس جمهور براي گزينه پيشنهادي وزارت علوم

حسام الدين آشنا در يک نظرسنجي مجازي براي گزينه پيشنهادي به مجلس به منظور تصدي وزير علوم، از مخاطبان خود خواست که فردي را معرفي کنند که بتواند از مجلس نهم راي هم بگيرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري تسنيم، حسام الدين آشنا در اين نظرسنجي خود که به صورت اينترنتي و در شبکه هاي اجتماعي صورت گرفته نوشته است: "اگر قرار باشد شما وزير علوم و تحقيقات و فناوري را به رئيس جمهور پيشنهاد بفرماييد چه کسي را معرفي مي کنيد؟ کسي که هم مقبول دانشگاهيان باشد و هم بتواند راي مجلس را بدست آورد. هم بتواند توسعه علمي و فرهنگي دانشگاه ها را با قدرت دنبال کند."

بر اساس اين گزارش، پس از استيضاح رضا فرجي‌دانا وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوري، رايزني‌ها و گمانه‌زني‌هاي مختلفي براي وزير پيشنهادي بعدي صورت گرفته است. نمايندگان مجلس و برخي شخصيت‌ها و همچنين دانشگاهيان تاکيد مي‌کنند فرد پيشنهادي بعدي بايد شخصيتي باشد که از اشکال‌هاي وارد بر فرجي‌دانا که مهمترين آنان ايجاد فضاي سياسي‌بازي در دانشگاه و ميدان دادن به برخي حاميان فتنه بود، مبرا باشد تا دانشگاه‌ها در يک فضاي علمي و با نشاط بتوانند سرعت رشد علمي کشور را حفظ کرده و حتي آن را ارتقا دهند.

هم‌اکنون محمدعلي نجفي به عنوان سرپرست وزارت علوم و تحقيقات معرفي شده است. وي در يکي از مصاحبه‌هاي خود در هفته گذشته اعلام کرده بود که "انشاءالله خودم به عنوان وزير پيشنهادي به مجلس معرفي مي‌شوم" اما وي فرداي همان روز در مصاحبه ديگري اعلام کرد که اين جملات را "به شوخي" به زبان آورده است.