کد خبر: ۵۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۲۰

بي‌ميلي مالکان به فروش مسکن/ نرخ آپارتمان‌هاي کمتر از 40 متر

مهر: رکود بازار مسکن و کاهش قيمت‌ها موجب بي‌ميلي مالکان براي فروش شده است به همين جهت تعداد کمتري آپارتمان به فروش گذاشته مي‌شود.

بازار مسکن در اين روزها در انتظار اجراي سياست‌هاي دولت است به همين دليل تغييرات خاصي در اين بازار مشاهده نمي‌شود و قيمت‌ها همچنان سيرنزولي دارند اما همين موضوع منجر به اين شده است که نسبت به سال گذشته تعداد واحدهاي کمتري براي فروش گذاشته شود و مالکان نسبت به فروش واحدها بي ميل باشند.

در واقع قيمت پايين آپارتمان‌ها و رکود خريد و فروش موجب شده که تعداد زيادي از مالکان واحدهاي خود را براي فروش عرضه نکنند و در انتظار رونق بيشتر بازار باشند که با توجه به شرايط کنوني به نظر نمي‌رسد تاپايان سال هم تغيير خاصي در نرخ هاي مسکن به وجود بيايد.

براين اساس، در حال حاضر خريداران واقعي در بازار حضور دارند و به دليل اينکه هنوز هم قيمت مسکن بيشتر از درآمد خانوارها است بنابراين تعداد زيادي از متقاضيان همچنان توان خريد مسکن را ندارند بنابراين مشتريان کمي در بازار وجود دارد.

همچنين تعدادي از فروشندگان هم که قصد تعويض آپارتمان خود را دارند با مشکل نبود مشتري مواجه شدند به همين جهت تعدادي از اين فروشندگان هم از بازار فروش حذف شده اند.

براساس اين گزارش، در شرايط کنوني فروشندگان واحدهاي کوچک به نسبت ديگر واحدها با مشتري بيشتري روبرو هستند و اين آپارتمان‌ها زودتر به فروش مي رسد، بنابراين همچنان بازار مسکن در اختيار آپارتمان هاي کوچک و ارزان قيمت است.

نرخ آپارتماني هاي کمتر از 40 متر
براساس گزارش ميداني خبرنگار مهر، واحدي 40 متري، طبقه سوم با انباري وبالکن در محدوده اجاره دار متري 3 ميليون و 200 هزار تومان قيمت گذاري شده است و در محلاتي پاسدار گمنام واحدي 33 متري و طبقه سوم با پارکينگ به قيمت 110 ميليون تومان به فروش مي رسد.

همچنين سوئيت 25 متري در پيچ شميران 60 ميليون تومان قيمت گذاري شده است و در آزادي - کارون واحدي 40 متري با قيمت هرمتر 2 ميليون و 300 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

در اجاره دار واحدي 38 متري و يک خوابه طبقه دوم 110 ميليون تومان قيمت گذاري شده است و در نواب - جوانمرد واحدي 40 متري و نوساز با قيمت 110 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

همچنين در نارمک - تسليحات آپارتماني 34 متري در طبقه دوم 110 ميليون تومان فروخته مي‌شود و در فرجام واحدي 38 متري و يکخوابه طبقه سوم 120 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

در وحدت اسلامي واحدي 34 متري و سه ساله در طبقه دوم 89 ميليون تومان قيمت گذاري شده است و در رسالت - مجيديه واحدي 33 متري و يک خوابه با انباري 127 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

همچنين در نارمک - تسليحات واحدي 35 متري و نوساز در طبقه چهارم 130 ميليون تومان فروخته مي‌شود و در مترو سبلان واحدي 32 متري و يکساله طبقه اول با قيمت 105 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

ببراساس اين گزارش، در خيابان آزادي 21 متري هاشمي واحدي 40 متري و نوساز طبقه دوم 128 ميليون تومان قيمت گذاري شده است و در پيروزي - مغانلو واحدي 40 متري با عمر 8 ساله و انباري 113 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.