کد خبر: ۵۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۳

آيفون ۶ يا آيفون ۶ پلاس، نسخه ي بزرگ‌تر را بخريم؟

کلمه فبلت به خوبي اندازه آيفون ۶ پلاس را پوشش مي‌دهد؛ اما آيا تنها فرق بين دو آيفون ۶ همين است؟ آيا آيفون ۶ پلاس برتري‌هاي بيشتري به نسبت برادر کوچک‌ترش دارد؟ کدام‌يک را بايد بخريم؟ پاسخ به تمام اين سوالات را در اين مقاله بررسي خواهيم کرد. پس با ما همرا باشيد.

آيفون ۶ پلاس بزرگ‌تر است؛ خيلي بزرگ‌تر!
ممکن است به اندازه‌هاي آيفون‌هاي موجود راضي باشيد. همچنين ممکن است از اندازه صفحه نمايش رتينا و ۴ اينچي گلکسي اس ۵ ميني ناراضي باشيد. در هر صورت صفحه نمايش ۴.۷ اينچي آيفون ۶ به خوبي نيازهاي شما را برطرف خواهد کرد. رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پيکسلي اين تلفن‌هوشمند کيفيتي به مراتب بالاتر از قبل را ارائه مي‌دهد.

علاوه بر اين، آيفون ۶ پلاس با صفحه نمايش اچ‌دي و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، کيفيت بي‌نظيري را در صفحه‌ي ۵.۵ اينچي خود ارائه مي‌دهد. همچنين شرکت اپل با قرار دادن قابليت جديد Rechability در واقع شبيه‌سازي خوبي از حالت Multitasking اندرويد در آيفون ۶ انجام داده است. البته نمي‌توان گفت شبيه سازي، چرا که اين دو تفاوت‌هاي زيادي با هم دارند.
البته اين قابليت هنوز تست نشده است، اما مي‌توان حدس زد که ايده‌ي خوب و متفاوتي خواهد بود.
sizeآيفون ۶ پلاس به نسبت برادر کوچک‌ترش از تراکم پيکسلي به مراتب بالاتري برخوردار است؛ ۴۰۱ مگاپيکسل در هر اينچ در مقابل ۳۲۶! اما اين تفاوت به راحتي و در کارهاي معمولي قابل مشاهده نيست. اما اگر شما يک عکاس و يا فيلم‌بردار تقريبا حرفه‌اي در آيفون خود باشيد، اين کيفيت و قدرت را هر لحظه در دستان خود احساس خواهيد کرد.

البته افزايش وزن قابل توجه آيفون ۶ پلاس به نسبت ۵s و حتي خود نسخه‌ي ۴.۷ اينچي آيفون ۶ و از طرفي صفحه نمايش بزرگ ۵.۵ اينچي نگراني ما را در زمينه خوش‌دست بودن آن و جاي گرفتنش در جيب‌هايمان نگران کرده است. اندازه دقيق آيفون ۶ پلاس و آيفون ۶ را مي‌توانيد با کليک کردن بر روي تصوير زير و در نهايت پرينت گرفتن از آن متوجه شويد.

عمر باتري بسيار بالا
عمر باتري آيفون ۶ پلاس به نسبن ديگر محصولات اپل و تلفن‌هاي هوشمند ديگر شرکت‌ها، بسيار بهتر و طولاني‌تر است. يکي از نياز‌هاي مهم کاربران تلفن‌هاي هوشمند نيز همين عمر باتري بالا مي‌باشد؛ هيچ کس دوست ندارد تلفن هوشمندش را روزانه چند بار شارژ کند.
در جدول قابل مشاهده در بخش تصاوير مي توانيد مهم‌ترين تفاوت‌هاي بين اين دو برادر جديد شرکت اپل را مشاهده کنيد:
اندازه بزرگ‌تر و در نتيجه فضاي بيشتر براي طراحان آيفون ۶ پلاس به آن‌ها اجازه ارتقاء بخش‌هاي مختلف آن را داده است. همچنين در آيفون ۶ پلاس از فناوري جديدي در دوربين استفاده شده است. نام اين فناوري Optical image stabilization بوده که به بهبود کيفيت عکس‌هاي گرفته شده توسط آن کمک مي‌کند. اين مورد نيز يکي از دلايل اصلي کاربران برا خريد نسخه‌ي بزرگ‌تر آيفون ۶ خواهد بود.

در آخر بايد اضافه کنيم که براي خريد نسخه‌ي ۵.۵ اينچي آيفون ۶ بايد حدود ۱۰۰ دلار هزينه بيشتر پرداخت کنيد که تفاوت قيمت در اين بخش با توجه به امکانات بيشتر و بهتر واقعا قابل قبول به نظر مي‌رسد. اميدواريم از اين مطلب لذت برده باشيد.