کد خبر: ۵۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۹

دستيار ويژه رئيس‌جمهور مطرح کرد: توطئه دشمن براي تحقير اقوام مختلف ايراني از طريق جوک‌هاي مختلف

تسنيم/ دستيار ويژه رئيس‌جمهور گفت: جوک‌هايي براي سرگرمي توسط دشمنان طراحي شده که هدف آن ضربه زدن به وحدت ملي ايرانيان و تحقير و تمسخر اقوام مختلف ايراني است.

حجةالاسلام علي يونسي امروز در اختتاميه اردوي مربيان و مدرسان فرزانگان آموزش و پرورش که در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش اردوي پيشاهنگي را احيا کرده‌اند که از اين بابت بايد به آنها تبريک گفت چرا که خدمات بسيار زيبايي که در گذشته وجود داشته بايد ادامه يابد.

وي افزود: اين مراسم يک مراسم ملي است و سرود استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي که سرود ملي ماست نيز پيام وحدت را به همراه دارد.

دستيار ويژه رئيس جمهور با اشاره به اينکه اردوي فرزانگان به اين موضوع اشاره دارد که شما مربيان از عقلانيت، شعور و بينش و دانش ملت ايران حمايت مي‌کنيد، گفت: ملت ايران ملتي فرزانه است و اين موضوع در طول تاريخ به تمام دنيا به اثبات رسيده است.

حجةالاسلام يونسي ادامه داد: پيامبر اسلام در ديدار با سلامن زماني که وي را تأييد کرد اعلام فرمودند که وي به نمايندگي از ملتي است که آن ملت به دنبال آگاهي، دانش ، بينش و خلاقيت است و علم و دانش اگر در ثريا هم باشد ايرانيان به دنبال آن حرکت مي‌کنند.

وي بيان کرد: ايرانيان همواره به دنبال فرزانگي و فرهيختگي هستند و ساختار وجود ايرانيان و هويت آن‌ها بر دانش و فرزانگي مبتني شده است امروزه هم با تحقيقاتي که صورت گرفته در همه دنيا مشخص شده هر جمع ايراني که وجود دارد ميزان آگاهي، دانش و فرهيختگي ايرانيان در اين جمع بيش از ديگران است و اين موضوع را دانشگاه‌هاي اروپا و آمريکا تأييد مي‌کند و المپيادهاي علمي مختلف نيز اين موضوع را اثبات کرده است.

دستيار ويژه رئيس‌جمهور عنوان کرد: تمدن اسلامي براساس و شالوده بينش ايرانيان پايه‌ريزي شده و همه اين موارد نشان‌دهنده آن است که ايرانيان فرهيخته و فرزانه هستند.

حجةالاسلام يونسي گفت: تنوع فرهنگي، قومي، لهجه و زبان مظاهر آيات خداست و خداوند با اين تنوع شناخته مي‌شود در حقيقت خداوند با اين تنوع خود را معرفي کرده است و هر موجودي علامت و آيتي از خداوند است.

وي ادامه داد: اين تنوع در ايران يک فرصت بزرگ ملي است و تمام اين تنوع‌ها زير چتر هويت ملي تعريف مي‌شود، ملت ايران از ميان رنگين کمان و گلستان متنوع اقوام، گرايش و لهجه‌ها بهره مند است و تمام اين اقوام نيز مشترکاتي با يکديگر دارند و اين اردوها با اين هدف است که اقوام مختلف يکديگر را بشناسند.

دستيار ويژه رئيس‌جمهور تصريح کرد: زماني که يکديگر را نمي‌شناسيم ممکن است نسبت به هم نامهربان باشيم دشمني‌ها و کينه‌ها نشأت گرفته از جهل است؛ ميان کرد و لر، بلوچ و ترکمن و اقوام مختلف ايراني وجود ندارد و همه اين اقوام مشترکاتي را با يکديگر دارند.

حجةالاسلام يونسي اظهار داشت: هر نوع تجمعي از مردم ايران در کنار يکديگر توطئه‌هاي دشمن را خنثي مي‌کند هم اکنون براي سرگرمي جوک‌هايي که جز نفرت چيزي به بار نمي‌آورد در رابطه با اقوام مختلف ايراني که تحقيرکننده اين اقوام است توسط دشمنان ساخته شده و دست به دست مي‌شود اما وقتي که در چنين اجتماعاتي اقوام مختلف ايراني در کنار يکديگر جمع مي‌شوند توطئه‌هاي دشمن براي ايجاد تفرقه خنثي مي‌شود در حقيقت در قالب اين اردوها راه و رسم زندگي آموخته مي‌شود.

وي ادامه داد: آموزش و پرورش بزرگ‌ترين سازمان وحدت ملي در کشور است که خانواده‌هاي ايراني را به هم متصل مي‌کند و شما مربيان فرزانگان رسالت اصلي‌تان شناخت فرهنگ و مردم ايران است. در حقيقت آموزش و پرورش بايد اين قبيل از برنامه‌ها را توسعه داده تا اقوام ايراني در کنار هم جمع شوند.

دستيار ويژه رئيس‌جمهور افزود: مردم ايران بايد همديگر را بشناسند و بسياري از توهمات از طريق اين ديد و بازديدها از ميان مي‌رود يک تهراني بايد به بلوچستان رفته و از نزديک آن‌جا را ببيند، دوري دشمني و نامهرباني مي‌آورد.

حجةالاسلام يونسي گفت: دنياي امروز دنياي ارتباطات است اما نه اين ارتباطات نبايد در اينترنت و موبايل که گاهي ابزار دشمني هستند و خانواده‌ها را از يکديگر دور مي‌کنند خلاصه شود. در حقيقت تکنولوژي ارتباطي بايد ما را به هم نزديک کند نه دور.

وي ادامه داد: عوامل مختلفي همچون دين، فرهنگ مشترک و زبان فارسي ايرانيان را به يکديگر نزديک مي‌کند زبان فارسي زبان مشترک همه ايرانيان است اما در کنار آن هر فردي زبان مادري خودش را دارد اما زبان فارسي زبان ملت ايران است.