کد خبر: ۵۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۵

پيکر دانش آموزان حادثه ديده در اردوگاه هلال احمر تشييع شد

تسنيم/ پيکر دو نفر از دانش آموزاني که در اردوگاه بندر انزلي هلال احمر دچار حادثه و فوت شده بودند، در ميان مسئولان جمعيت هلال احمر و آموزش و پرورش و اعضاي هلال احمر استان مرکزي تشييع شدند.

در پي اتفاق تاسف بار در گذشت دو دانش آموز حاضر در مسابقات المپياد «آماده» در بندر انزلي، مراسم وداع با اين دو دانش آموز عزيز، در ميان حزن و اندوه مسئولان و مردم برگزار شد.

در اين مراسم مدير عامل جمعيت هلال احمر و مدير کل آموزش و پرورش استان به همراه جمعي از معاونان هر دو سازمان با حضور خود در مراسم تشييع، تدفين و مجلس ختم دانش آموزان مرحوم بهنام شاملو و ابوالفضل روشنايي شرکت
کردند تا باعث تسلي خاطر خانواده‌هاي مصاب شود.

به گزارش سازمان جوانان هلال احمر، مدير عامل جمعيت هلال احمر استان مرکزي در پايان عنوان کرد: اميدواريم ديگر شاهد اين اتفاقات تلخ و ناگوار در سطح استان و کشور نباشيم.

پيام تسليت مدير عامل جمعيت هلال احمر استان مرکزي در پي درگذشت دو دانش آموز حاضر در مسابقات المپياد آماده

مرتضي سليمي مدير عامل جمعيت هلال‌احمر استان مرکزي به دنبال درگذشت 2 نوجوان دانش‌آموز جمعيت هلال احمر استان مرکزي حاضر در مسابقات کشوري المپياد آماده در پيامي اين ضايعه بزرگ را به خانواده بزرگ جمعيت هلال
احمر تسليت گفت.

متن پيام تسليت بدين شرح است:

کل من عليها فان و يبقي وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

چه غرورآفرينند آن عزيزاني که بهترين سال هاي عمر نوجواني خود را در راستاي فعاليتهاي عام المنفعه، بشر دوستي و امدادي گذراندند و درجهت تحقق اهداف جمعيت هلال احمر از هيچ کوششي دريغ نورزيدند.

با نهايت تاسف و تاثر درگذشت آقايان بهنام شاملو و ابولفضل روشنايي از دانش آموزان عزيز حاضر در مسابقات کشوري المپياد آماده چنان سنگين و جانسوز است که به دشواري به باور مي‌نشيند، ولي در برابر تقدير حضرت پروردگار چاره‌اي جز تسليم و رضا نيست.

بدون ترديد تلاش اين دو دانش آموز عزيز استان در المپياد کشوري طرح دادرس که با هدف ترويج فعاليت هاي امدادي، بشردوستي و کمک به همنوعان مي باشد قابل تقدير است.

اکنون اعضاي خانواده جمعيت هلال احمر استان در غم از دست دادن اين دو دانش آموز عزيز به سوگ نشسته است.

اين ماتم جانگداز را به خانواده اين دانش آموزان، کارکنان و اعضاي جمعيت هلال احمر استان تسليت و تعزيت عرض نموده و از خداوند متعال سبک بالي روح و مغفرت الهي را براي آن مرحومان خواستارم.

به گزارش تسنيم، دو دانش آموز 13 ساله در مسابقات المپياد «آماده» در اردوگاه «اميد» بندر انزلي جوانان هلال احمر غرق شدند که يک نفر از آنان در دم جان باخت و دانش آموز دوم مرگ مغزي شد و متاسفانه صبح روز بعد حادثه
درگذشت. جمعيت هلال احمر به عنوان ميزبان اردو و مسئول مستقيم حفاظت از جان دانش آموزان شرکت کننده در اردو، اعلام کرد آنها بدون اجازه و در ساعت غير قانوني به دريا رفته اند. بطوريکه وحيد قبادي دانا رئيس سازمان جوانان
هلال احمر گفته است که اين دانش آموزان پس از مخالفت مسئولان، با قبول مسئوليت مربي ديگري که کارمند آموزش و پرورش بود به دريا رفته اند.

در اين راستا معاون پرورشي وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده است که بررسي فوت دو دانش آموز در اردوي هلال‌احمر شهر انزلي آغاز شده و نيروهاي هلال احمر و آموزش و پرورش براي تحقيق به محل حادثه اعزام شده‌اند و به محض
اينکه دستگاه‌هاي مسئول تشخيص دهند با مقصر برخورد مي‌شود.