کد خبر: ۵۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۲

آیت‌الله مصباح یزدی: ارتباط بین نامحرم به وسیله اینترنت زیاد شده است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: با وجود گسترش اینترنت دشمنان در حال تزریق مواد ضد اسلامی به روح جوانان هستند.

به گزارش «نسیم» آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار جمعی از فرهنگیان شهرستان تاکستان به تبیین جایگاه و اهمیت تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام ‍‍پرداخت و اظهار کرد: در آیات و روایات زیادی بر موضوع تعلیم و تربیت تاکید شده است زیرا باید نسل آینده به گونه‌ای تربیت شوند که مورد قبول خداوند واقع شود و دستیابی به این مهم نیازمند دقت نظر در مسائل تعلیمی و تربیتی است.
وی با اشاره به بهره‌گیری دشمنان از امکانات و ابزار روز دنیا جهت به ابتذال کشیدن نوجوانان و جوانان ابراز کرد: در شرایط کنونی شاهدیم که با وجود گسترش اینترنت دشمنان در حال تزریق مواد ضد اسلامی به روح جوانان هستند و روز به روز می‌بینیم که وضعیت فرهنگی در کشور نسبت به سال‌های گذشته در حال تنزل است و ارتباط بین نامحرم به وسیله اینترنت و تلفن همراه زیاد شده است.


رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: امروز سیل بی‌دینی از مسائل مهمی است که فرهنگ جامعه را تهدید می‌کند، اسلام برای همه جنبه‌های زندگی بشر دارای روش‌های آموزشی است و سعادت دنیا و آخرت با پیروی از آموزه‌های اسلامی محقق می‌شود.


آیت الله مصباح یزدی توجه دولت‌های اسلامی به مقوله فرهنگ را از مهمترین وظایف آن دانست و تاکید کرد: دولت‌ها در زمینه اصلاح امور فرهنگی نتوانسته‌اند دستاورد‌های قابل توجهی را داشته باشند و این موضوع باید مد نظر همه مسئولین باشد که باید برای تربیت اسلامی نسل آینده کشور به تکلیفی که بر دوش داریم عمل کنیم.