کد خبر: ۵۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۰

ظريف: اتحاديه اروپا نقش فعال‌تري در به نتيجه رسيدن مذاکرات ايران و 1+5 داشته باشد

وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران در ديدار سفير جديد ايتاليا در تهران با تشريح روند مذاکرات ايران و گروه 1+5 ابراز اميدواري کرد که اتحاديه اروپا نقش فعال‌تري در مذاکرات داشته باشد تا اين مذاکرات به نتيجه برسد و بر تاثير ايتاليا به عنوان رئيس کنوني اتحاديه اروپا در اين خصوص تاکيد کرد.

به گزارش اداره کل ديپلماسي رسانه اي وزارت امورخارجه، مائورو کنچاتوري سفير جديد ايتاليا در جمهوري اسلامي ايران بعداز ظهر امروز دوشنبه با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان ديدار و رونوشت استوارنامه خود را تقديم وي کرد.

وزير امورخارجه کشورمان در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه جمهوري اسلامي ايران و ايتاليا بر توسعه هر چه بيشتر روابط در تمام ابعاد تاکيد کرد.

ظريف با اشاره به رياست ايتاليا بر اتحاديه اروپا ابراز اميدواري کرد که ايتاليا بتواند نقش موثر و مثبتي در توسعه روابط ايران و اتحاديه اروپايي ايفا کند.

مائورو کنچاتوري سفير جديد ايتاليا با اشاره به روابط بسيار خوب دو کشور گفت: ما همواره به دنبال آن هستيم که زمينه را براي توسعه روابط هموار نمائيم و به همين علت اولين کشور اروپايي بوديم که بعد از پيروزي جناب آقاي دکتر روحاني در انتخابات رياست جمهوري ، معاون وزير خارجه ايتاليا را عازم ايران کرديم.