کد خبر: ۵۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۷

نیلسون: آب و هوای آلوده تهران، چشمم را متورم کرد/ شما بگویید چرا باید نفت مسجدسلیمان را می‌بردیم؟

صحبت کردن با دروازه بان برزیلی پرسپولیس هنگامی که کمی عصبانی به نظر می رسد، سخت است و نیلسون وقتی با ما حرف می زد، از برخی مسائل واقعا عصبانی بود.

کاوه علی اسماعیلی:  نيلسون اين روزها از دو موضوع بسيار شاكي است؛ اول برخي مصاحبه‌هاي سؤال‌برانگيز كه از قول او منتشر مي‌شود و دوم، بحث يك جريان عجيب...
*اين جريان عجيب كه مي‌گويي، دقيقاً چيست؟
يك عده مي‌خواهند من و سوشا مكاني را مقابل هم قرار دهند. نمي‌دانم سوشا در مورد من چه فكري مي‌كند ولي در رفتارم هميشه خودم را ثابت كرده‌ام. من با سوشا هيچ اختلاف و مشكلي ندارم و اصلاً دوست ندارم كسي بين من و او اختلاف بيندازد اما انگار يك جريان به وجود آمده تا همه چيز را خراب كند. خوشبختانه سوشا يك دروازه‌بان جوان اما بسيار حرفه‌اي است.
*اين مشكلات مي‌تواند رابطه تو و سوشا را خراب كند؟
نبايد چنين اجازه‌اي به كسي بدهيم. در حال حاضر افرادي از قول من هر روز مصاحبه‌هايي منتشر مي‌كنند كه نمي‌دانم كي آن حرف‌ها را به زبان آورده‌ام. يا من اشتباه مي‌كنم يا آنها. تا به حال سعي كرده‌ام در هر هفته يك يا نهايتاً دو بار مصاحبه كنم ولي گاهي اوقات مي‌بينم برخي رسانه‌ها از قول من، هر روز يك مصاحبه دارند! اين مسائل ممكن است در آينده برايم مشكل‌ساز شود.
*در مورد بازي با نفت صحبت كن. بازي چطور بود؟
خيلي‌ها مي‌گويند بايد نفت را مي‌برديم ولي من بايد چند نكته را به همه هواداران فوتبال بگويم. اول اينكه در فوتبال هيچ بايدي وجود ندارد، برزيل بايد در نيمه‌نهايي جام‌جهاني‌ آلمان را مي‌برد اما يادتان مي‌‌آيد چه نتيجه‌اي رقم خورد؟ ما با 7 گل شكست خورديم. اگر مي‌خواهيد با تصورات‌‌تان زندگي كنيد، سراغي از فوتبال نگيريد. همين تيمي كه از پرسپوليس مساوي گرفت، هفته قبل نزديك بود استقلال را شكست دهد. سرمربي استقلال هم گفته بود نفت مي‌توانست تيمش را شكست دهد.
*اما نفت در حال حاضر در قعر جدول است!
چرا به جدول نگاه مي‌كنيد؟ مگر جايگاه پرسپوليس، مكان نهم است؟ الان كه جدول شكل نگرفته، بايد نيمي از فصل بگذرد. من معتقدم نفت تيم خوبي است و بازي بسيار خوبي مقابل پرسپوليس انجام داد ولي شما چه انتظاري از تيم ما داريد؟ شرايط را نمي‌بينيد؟ اين همه حاشيه، اين همه دردسر. ما چرا بايد اين بازي را مي‌برديم؟ با اين همه اتفاقي كه افتاده، باز هم عالي كار كرديم و بازي باخته را برگردانديم، كمي شانس مي‌آورديم، حتي مي‌شد برنده باشيم.
*پس به اعتقاد تو پرسپوليس امتياز داد چون در اوج درگيري‌ها بود؟
بله، فوتبال چند اصل مهم دارد كه يكي از آنها، حفظ تمركز است. بازيكني كه دغدغه داشته باشد، نمي‌تواند در زمين بازي به اندازه كافي مؤثر عمل كند.
*در مورد گلي كه دريافت كردي هم حرف‌هاي زيادي مطرح مي‌شود. چرا آن گل را خوردي؟
اگر مي‌خواهيد دنبال مقصر بگرديد، بايد بگويم همه بازيكنان ما بر روي دريافت آن گل تقصير داشتند. من مقصر نبودم چون اصلاً توپ را نديدم. دو مدافع مقابلم را گرفتند و اصلاً نفهميدم چه اتفاقي رخ داد ولي با اين حال از مسئوليتي كه دارم، فرار نمي‌كنم. پرسپوليس گل خورد نه نيلسون.
*پرسپوليس هم مديرعاملش را از دست داد و هم سرمربي خود را، همه اين اتفاقات هم در يك روز رخ داد. چه نظري در مورد اين تغييرات داري؟
من در اين مورد اصلاً نمي‌خواهم نظري بدهم. در حال حاضر زمان خوبي براي اظهار‌نظر وجود ندارد.
*اما به نظر مي‌رسد تغييرات به سود بازيكنان باشد چون مي‌توانيد پول‌‌تان را بگيريد!
فعلاً كه اين‌طور نيست. من از فصل گذشته هنوز 200 ميليون تومان طلب دارم و در اين فصل حتي يك دلار هم نگرفته‌ام. با اين حال به آينده خوشبين هستم.
*بازي با راه‌آهن را چطور مي‌بيني؟
بازي سختي است ولي فقط يك راه براي‌مان باقي مانده‌؛ با قدرت به زمين برويم و با كسب برد به رختكن برگرديم. اگر اميدوار نباشيم و انگيزه نداشته باشيم، همين امروز ليگ براي‌مان تمام مي‌شود.
*به قهرماني تيم اميدواري؟
بگذاريد در ابتدا، يكي، دو برد پشت‌سر هم كسب كنيم، سپس در مورد قهرماني صحبت خواهم كرد.
*براي بازي با راه‌آهن، تو درون دروازه هستي يا سوشا؟
اين سؤال را از سرمربي تيم بپرسيد. پست دروازه‌باني، از اين نظر بدترين پست فوتبال است چون بايد از بين تو و دوست صميمي‌ات فقط يك نفر به ميدان برويد. بين من و سوشا، هركدام كه بهتر و آماده‌تر باشد، وارد زمين مي‌شود.
*امكان دارد به خاطر اعتراضات بازي قبلي، سوشا بازي كند؟
نمي‌دانم. اين مسائل به من ارتباطي پيدا نمي‌كند.
*هفته قبل، چشم راستت دچار عفونت و تورم شده بود. آن بيماري را پشت ‌سر گذاشته‌اي؟
بله. به بيمارستان رفتم و پزشكي كه مرا معاينه كرد، گفت آب و هواي آلوده تهران باعث عفونت چشمم شده بود ولي حالا آن بيماري را كاملاً پشت ‌سر گذاشته‌ام.