کد خبر: ۵۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۱

انصار حزب‌الله: به وزیر کشور نامه دادیم

دبیرکل انصار حزب‌الله گفت: به وزیر کشور درباره توضیح اقدامات خود نامه‌ای نوشتیم و این مسئله را جایی زیاد مطرح نکردیم اما در متن نامه به طور مشروح توضیح دادیم که خاطر وی آسوده باشد.

عبدالمجید محتشم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: این مسئله در قانون اساسی و در بیان مسئولان نظام، بارها مورد تاکید قرار گرفته اما این شیوه از امر به معروف از سوی انصار حزب‌الله جنجال‌ساز شد و لذا ما وارد قضیه شدیم.

وی در توضیح چگونگی ورود انصار حزب‌الله به مسئله امر به معروف گفت: برخی از دنباله‌های فراری جریان فتنه‌گر که در خارج از کشور به سر می‌برند در آستانه تابستان درصدد به راه‌اندازی تحریکات مختلف(بدحجابی) در کشور بودند و این امر به نوعی موجب شد که ما  وارد قضیه شویم.

وی درباره تاکید اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف مردم نسبت به یکدیگر،‌ نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم اشاره و تصریح کرد: ما در بخش و محدوده لسانی متمرکز هستیم و موضوع به التماس‌ها بر نمی‌گردد بلکه این مسئله یک امر است.

دبیرکل انصار حزب‌الله افزود: اینکه در این میان برخورد شود وظیفه نیروهای موظف و رسمی در کشور است که انشاءالله در این زمینه بنا شده فعال‌تر و مقداری قضیه را هم، جمع و جور کنند.

محتشم با بیان اینکه برخی رسانه‌ها با شلوغ‌کاری دنبال اهداف خود هستند، گفت: برای رسانه‌های داخلی که اقدام به همنوایی با آنها می‌کردند توضیح دادیم که ما هرگز درصدد مقابله نیستیم و حتی به وزیر کشور هم، درباره توضیح اقدامات خود نامه‌ای نوشتیم و این مسئله را جایی زیاد مطرح نکردیم اما در متن نامه مشروحا توضیح دادیم که وی خاطرشان آسوده باشد و بحث،‌ بحث تقابلی نیست و به هیچ وجه مشکل امنیتی ندارد اما چون آنها متولی امنیت هستند در جریان باشند و اینکه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محتشم درباره جذب نیروهای انصار حزب‌الله به منظور امر به معروف در سطح شهر گفت: داوطلبان برای این مسئله زیاد هستند منتهی بنا نیست که همه متمرکز و هجومی در برخی نقاط عمل کنند بلکه آنها با ساز و کار مشخص، معین و سامان یافته در میان جمعیت خواهند بود.

وی افزود: تعداد نیروهای جذب شده در مناطقی که لازم باشد به صورت مستمر و پیگیر حضور پیدا خواهند کرد که البته شدت و ضعف آن به توان افرادی که به صحنه می‌آیند بستگی دارد.

محتشم درباره استفاده از واژه «گشت موتوری» برای این نیروها گفت: نخستین بار این واژه در گزارشی در سایت انصار منعکس شد و متعاقبا در توضیح سوال یک خبرنگار درباره این واژه گفتیم، چون این واژه دارای ایهام و شائبه است و اینکه کار ما به نوعی تعارض و تداخل به وظایف نیروی انتظامی تلقی شده، از «گشت موتوری» عبور می‌کنیم و دیگر این کلمه را به کار نمی‌بریم.

محتشم با تاکید بر اینکه بحث ما «گروه‌های سیار امر به معروف» است، خاطرنشان کرد: اینکه طرف با موتور و یا ماشین برود مسئله‌ای عادی است و گشت موتوری به آن صورت که نیروی انتظامی عمل می‌کند، قطعا نخواهد بود.