کد خبر: ۵۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۸۱

باهنر: دولت محافظه‌کاری را کنار بگذارد و شجاع باشد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم و اگر خیلی خوب عمل کنیم، 40 هزار میلیارد تومان می توانیم سالانه به این بخش اختصاص دهیم، تا 10 سال آینده پروژه کلنگ خورده داریم و باید بعد از اتمام اینها کلنگ جدید به زمین بزنیم.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم و اگر خیلی خوب عمل کنیم، 40 هزار میلیارد تومان می توانیم سالانه به این بخش اختصاص دهیم، تا 10 سال آینده پروژه کلنگ خورده داریم و باید بعد از اتمام اینها کلنگ جدید به زمین بزنیم.

به گزارش «تیک»، "محمدرضا باهنر" صبح امروز در جلسه شورای حفاظت آب استان کرمان اظهار کرد: این نگرانی های مسئله آب حدود 10 سال است که در بعضی خواص وجود دارد و اقداماتی انجام شده اما منتج به نتیجه قابل قبولی نشده است.

وی افزود: سهم آب شرب و صنعت در کشور هشت و نیم درصد و بیش از 90 درصد در کشاورزی است که با این شرایط بهره وری در بخش کشاورزی بسیار مهم است و باید بدانیم با هفت درصد صرفه جویی در آب کشاورزی، کل مشکل شرب و صنعت در کشور حل می شود.

باهنر تصریح کرد: بحث کم آبی مسئله ملی است و به دلیل اینکه نزولات آسمانی کم بوده، عموما رعایت عرفی و سنتی در صرفه جویی آب می کنیم، اما اصلا کفایت نمی کند.

وی بیان کرد: اگر در کشور آب را بر مبنای اقتصاد تعریف نکنیم، در آینده مسئله امنیتی شده و وضعیتی با هزینه‌های کنترل بسیار سنگین خواهد بود و لذا باید به آب به عنوان مقوله کاملا اقتصادی نگاه کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کشاورزان استان کرمان بیان کرد ظرف 50 سال گذشته به قیمت امروز 20 میلیارد دلار پسته فروخته و 40 میلیارد دلار آب مصرف کرده ایم.

وی افزود: این وضعیت عدم بهره وری درست از منابع آبی برای محصول گران قیمتی مانند پسته است و در محصولات دیگر وضعیت بدتر است.

باهنر اظهار کرد: طی دو روز آینده جلسه مستقلی با حضور وزیر نیرو و جهاد کشاورزی در زمینه آب داریم و از اینکه استان کرمان داوطلبانه ستادی تشکیل داده و کار را شروع کرده تشکر می کنم و با همه وجود از این کار حمایت می کنم.

وی تصریح کرد: حاکم عادل کسی است که منافع مردم را بر رضایت کوتاه مدت آنها ترجیح دهد.

باهنر بیان کرد: بسیاری از جاها در صورتی که آموزش و توضیح باشد، منافع مردم می تواند با رضایت آنها همسو باشد و اگر در تضاد بود، مکلف هستیم منافع مردم را به رضایت آنها ترجیح دهیم.

وی افزود: چه در بحث انتقال آب از حوزه های دیگر و چه صرفه جویی در بحث آب استان کرمان، نباید روی بودجه های دولتی حساب باز کنیم.

باهنر بیان کرد: می توانیم با همکاری های مردم، دولت، مسوولان و مردم کار را توسعه دهیم.

باهنر تصریح کرد: در 30 سال آینده سوپر تانکرهایی که امروز نفت جابه جه می کنند، باید آب جابه جا کنند و آب‌های شیرین در قاره ما نیست.

وی بیان کرد: اوضاع دنیا در حال عوض شدن است و می توانیم با تدبیر و فکر در شرایط جدید خود را اداره کنیم.

نایب رییس مجلس گفت: تدبیر دولت یازدهم خوب است اما باید کمی چاشنی شجاعت را بالا برده و محافظه کاری را کنار گذارد.

وی افزود: استان کرمان کارهای بسیار خوبی شروع کرده و این تیپ کارها حتما همکاری نماینده ها را می طلبد و نمایندگان استان آمادگی برای همکاری با دستگاه های اجرایی دارند و ما نیز در قوانین، پیگیری و اجرای قوانین آماده خدمت گزاری هستیم.