کد خبر: ۵۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۱

«چیکو» خاصیت ضدسرطانی دارد

متخصصان هندی می‌گویند: «چیکو» که یک میوه گرمسیری است خاصیت ضدسرطانی دارد.

این متخصصان در مطالعات خود مشاهده کردند که عصاره «متانولی» این میوه حاوی «فیتوکمیکال‌ها»ی فعالی است که روی سلول‌های تومور تاثیر گذاشته و می‌تواند این سلول‌ها را از بین ببرد.

«ساتیس سی راگاوان»، یکی از متخصصان این مطالعه گفت: در این بررسی عصاره متانولی حاصل از میوه کامل چیکو و خواص ضدسرطانی آن روی سلول‌های سرطانی مختلف و مدل‌های حیوانی مورد آزمایش قرار گرفت. یافته‌های به دست آمده حاکی از آن است که گنجاندن چیکو در رژیم غذایی روزانه از بدن در برابر پیشرفت سلول‌های سرطانی حفاظت می‌کند.

این متخصصان اظهار داشتند: هر سال در هند یک میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان گزارش می‌شود که این رقم طی 20 سال دو برابر خواهد شد. همچنین از حدود هشت میلیون مورد فوتی در سال 2012 میلادی در سراسر جهان بر اثر ابتلا به سرطان نزدیک به 700 هزار مورد در هند رخ داده است.

راگاوان گفت: این میوه به دلیل تنوع شیمیایی وسیع برای درمان انواع سرطان موثر است. ما در این بررسی تاثیر آن را روی سلول‌های سرطانی گرفته شده از سرطان‌های مختلف همچون لوسمی، سرطان ریه و پستان آزمایش و مشاهده کردیم که میوه چیکو میزان گسترش سلول‌های سرطانی را در موش‌ها کاهش داده است. همچنین متخصصان دریافتند که عصاره میوه چیکو نه تنها از رشد سلول‌های سرطانی در 50 درصد از موش‌های تحت آزمایش جلوگیری کرده بلکه موجب افزایش سه برابری طول عمر موش‌های تحت درمان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، چیکو میوه‌ای است که در مناطق استوایی و گرمسیری کشت می‌شود و در کشورهای متعددی مصرف دارد و حاوی فیبر خوراکی،‌ مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است.
منبع: ایسنا