کد خبر: ۵۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲

مثبت‌اندیشی کلید طول عمر است

متخصصان سلامت می‌گویند: نگرش مثبت به زندگی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و افزایش طول عمر کمک کند.

متخصصان دانشگاه کوئینزلند اظهار داشتند: افراد مسنی که روی خاطرات و موضوعات مثبت تمرکز دارند نسبت به دیگر همسالان خود از سیستم ایمنی قوی‌تری برخوردار هستند. در این بررسی اطلاعات مرتبط با 50 فرد بزرگسال که 65 تا 90 سال سن داشتند برای مدت دو سال مورد مطالعه قرار گرفت.

دکتر «الیس کالوکرینوس» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: به رغم این حقیقت که اغلب افراد تصور می‌کنند سال‌های پایانی زندگی دوران تاریکی و ناامیدی است، افراد مسن نسبت به جوانان مثبت‌اندیش‌تر هستند. بررسی‌ها حاکی از آن است که تمرکز روی مسائل مثبت ممکن است به افراد مسن کمک کند از روند تحلیل رفتن سلامت خود جلوگیری کنند.

در این بررسی مجموعه‌ای از تصاویر مثبت و منفی به افراد شرکت کننده در این مطالعه نشان داده شد. سپس از آنان درخواست شد تا اطلاعات موجود در این تصاویر را بازگو کنند. متخصصان دریافتند افرادی که بیشتر تصاویر مثبت را به یاد می‌آورند، نسبت به افرادی که بیشتر تصاویر منفی را به یاد داشتند از سیستم ایمنی قوی‌تری برخوردار بودند.

به گفته این متخصصان، افرادی که روی نکات مثبت زندگی تمرکز دارند راحت‌تر می‌توانند با موقعیت‌های استرس‌زا مقابله کرده و خود را در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان مصون کنند.
منبع: ایسنا