کد خبر: ۵۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۹۱

روایت آیت الله هاشمی از قهر 10 ساله ی رهبری با یکی از آقایان انقلابی امروز!

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با بیت شهید آیت الله قدوسی از قهر 10 ساله ی رهبر معظم انقلاب با یکی از آقایان گفت که مبارزه با شاه را حرام می دانست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با بیت شهید آیت الله قدوسی از قهر 10 ساله ی رهبر معظم انقلاب با یکی از آقایان گفت که مبارزه با شاه را حرام می دانست.

به گزارش «تیک» ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدا در واکنش به سخنان حاضران در این دیدار گفت: با خاطراتی که از شهید قدوسی تعریف کردید، ما را به فضای دوست داشتنی تاریخ بردید. فضایی که با همت بزرگانی نظیر شهید قدوسی، چراغ آن در دوران مبارزه روشن ماند.

آیت الله هاشمی در ادامه به بیان خاطره ای از همراهی با حضرت آیت الله خامنه ای برای مجاب کردن یکی از آقایان برای ادامه مبارزه با رژیم شاه در سال 48 پرداخت که می گفت، من دیگر مبارزه نمی کنم. مبارزه حرام است، می خواهم کار علمی و فرهنگی کنم.

به نوشته ی انتخاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دو نفری – به اتفاق آقای خامنه ای- صبحانه رفتیم منزل آقای قدوسی. این آقا هم آنجا بود. نشستیم تا ظهر با او بحث کردیم تا قانعش کنیم. برای ادامه مبارزه. آخرش هم گفت من این مبارزه را حرام می دانم!، به جامعه مدرسین هم گفته ام، مبارزه با شاه حرام است!

وی افزود: آقای خامنه ای از او پرسیدند: دلیلت چیه؟. آن آقا در جواب گفته بود: مبارزه ای که مجاهدین و چپی ها در آن باشند، حرام است!. آقای خامنه ای هم به تلخی به او گفته بود: اگر اهل مبارزه نیستی، خب مبارزه نکن ولی لااقل مبارزه را با این حرفها خراب نکن!

آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد:  از کم فروشی این آقا، کار بجایی رسید که رهبری 10 سال با او قهر بودند و از سال 48 تا سال 57 با آن آقا یک کلمه هم حرف نزد.