کد خبر: ۵۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۴

تجارت غیرقانونی «اکانت‌»های دانشگاه‌های مطرح جهان

یک شرکت امنیت اطلاعات IT‌ در آمریکا اعلام کرد که فروشندگان آنلاین چینی، آدرس‌های ایمیل دانشگاه‌های مطرح جهان را خرید و فروش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت «پالوآلتو نت‌وورکز» که یک کمپانی امنیت اینترنت در آمریکا محسوب می‌شود اعلام کرد: به تازگی دریافتیم که فروشندگان آنلاین در چین ایمیل‌های مربوط به دانشگاه‌های مطرح جهان را به فروش می‌رسانند که این مسئله به خریداران امکان دسترسی به کتابخانه‌های آنلاین، تاییدیه دسترسی به مقالات، تخفیف‌های دانشجویی و دسترسی به سایر مزایا شامل برنامه‌های طراحان نرم‌افزارها را می‌دهد.

«کلود شیائو» و «راب داونز» از کارکنان این کمپانی می‌گویند: اخیرا متوجه فروش آدرس‌های ایمیل دانشگاه‌های مطرح جهان در فروشگاه آنلاین «تائوبائو» که بزرگترین فروشگاه آنلاین چین محسوب می‌شود، شده‌ایم.

شیائو و داونز اعلام کردند: برای فروش این اکانت‌ها از تبلیغات گسترده‌ای نظیر ثبت نام برای دریافت اکانت‌های ویژه، دریافت تخفیف‌های دانشجویی یا کوپن‌های مخصوص فروشندگان و دسترسی به بانک اطلاعات دانشگاهی، استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، تاکنون اکانت‌های دزدی با نام کاربری و رمز عبور معتبر مربوط به 42 دانشگاه در چین و سایر نقاط جهان کشف شده است. به عنوان مثال از ایمیل‌ها و نام‌ کاربری سرقت شده دانشگاه‌های مطرح چینی نظیر «تسینگوآ»، «فودان» و «نانجینگ» در دانشگاه‌های هنگ‌کنگ استفاده شده است. این اکانت‌های سرقتی که از سوی کمپانی «پالوآلتو نت‌وورکز» کشف شده‌اند شامل دانشگاه‌های مطرح کشورهای استرالیا، کانادا، دانمارک،‌ ایتالیا، سوئد، سوئیس، سنگاپور، انگلیس و ده‌ها دانشگاه آمریکایی می‌شوند.

یکی از گرانترین اکانت‌هایی که در فهرست فروش فروشگاه آنلاین «تائوبائو» قرار دارد 390 دلار ارزش دارد که با مبلغ ناچیز 16 سنت به فروش گذاشته شده است. فروشندگان این اکانت‌ها به خریداران اطمینان می‌دهند که تمام این اکانت‌ها معتبر هستند.