کد خبر: ۵۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۹۷

وزير کار: توزيع مرحله دوم بسته امنيت غذايي در روزهاي آينده

تسنیم: وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از توزيع مرحله دوم بسته امنيت غذايي در روزهاي آينده خبر داد و گفت: قصد داريم ۵۰ درصد تسهيلات را به سمت توليد هدايت کنيم.

علي ربيعي بعدازظهر امروز با حضور در مرکز آموزش اشتغال صنعت پوشاک اشتهارد درباره طرح ملي اشتغالزايي آموزشهاي محصول محور در مرکز آموزش فني و حرفه‌اي اشتهارد گفت: سازمان فني و حرفه‌اي در راستاي تحقق سياست‌هاي کلي اشتغال و اقتصاد مقاومتي و همچنين اجراي سياست‌ها و راهبردهاي بسته سياستي، اجرايي توسعه اشتغال پايدار در دولت تدبير در مسير پيوند زنجيره آموزش و اشتغال طرح بزرگ اشتغالزايي آموزش هاي محصول محور را دنبال مي‌کند.
وي ادامه داد: طرح بزرگ اشتغالزايي آموزش‌هاي محصول محور به صورت تعاوني و پشتيباني با مشارکت موثر کارآفرينان به صورت تخصصي و بين رشته‌اي آموزش تا فروش محصول که همان طرح خانه تا کارخانه است را دنبال مي‌کند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ايجاد اشتغال را مهمترين دغدغه دولت خواند و افزود: اگر در سياست‌هاي دولت به بحث رفاه توجه کرديم بايد درنظر داشته باشيم که رفاه پايدار از مسير توسعه و اشتغال حاصل مي‌شود.
*توزيع مرحله دوم بسته امنيت غذايي در روزهاي آينده
ربيعي از توزيع بسته امنيت غذايي بين گروه آسيب پذير جامعه در روزهاي آينده خبر داد و گفت: بخشي از سياست‌هاي رفاهي دولت تدبير مبارزه با فقر بود که اين مهم را از طريق توزيع بسته امنيت غذايي دنبال کرديم.
وي در ادامه تأکيد کرد: رفاه اجتماعي در کنار زندگي کرامت مندانه با ايجاد اشتغال دنبال مي‌شود رئيس جمهور بارها در شوراهاي مختلف دولت موضوع رفاه و اشتغال را در کنار هم دو موضوع مهم دولت قلمداد کرده‌اند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه شادابي و نشاط ايران در گرو موفقيت در فضاي اشتغال است اظهار کرد: اکنون تمام سياست‌ها در بحث اشتغال به سمت تقاضاي نيروي کار بوده است اما آنچه مهم است اين است که امروز توجه تنها نبايد به سمت تقاضاي نيروي کار باشد بلکه بايد عرضه کار مورد بررسي قرار گيرد که دولت تدبير اين دو مورد را در کنار هم در دستور کار دارد.
ربيعي گفت: در راستاي تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و بسته سياستي اجرايي توسعه اشتغال پايدار به دنبال افزايش فرصت‌هاي شغلي هستيم.
*اختصاص 7 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني در 5 ماهه اول 93
وي از اختصاص 7 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني در 5 ماهه اول سال 93 خبر داد و گفت: همچنين به منظور حمايت از توليد چند روز گذشته در دولت مصوب شد 300 ميليارد تومان از وجوه اداره شده به منظور يارانه توليد تخصيص داده شود.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تأکيد براينکه از ديگر برنامه‌هاي دولت در بسته سياستي اشتغال جلوگيري از تعطيلي بنگاه‌هاي نيمه فعال است گفت: يکي از مباحث مهمي که امسال در دستور کار داريم جهت گيري 50 درصدي تسهيلات به سمت توليد است تا بتوانيم از اين طريق به رشد مطلوب اقتصادي و در نهايت بهبود وضعيت بيکاري دست يابيم.
ربيعي ادامه داد: تورم بيکاري نيروي تحصيل کرده يکي از مسائل مهمي است که با همکاري سازمان فني و حرفه‌اي در دستور کار داريم. مهارت آموزي مي‌تواند استراتژي خوبي براي آماده کردن نيروي تحصيلکرده بيکار به بازار کار باشد.
وي بيان کرد: برنامه‌هاي آموزشي سازمان فني و حرفه‌اي براي توانمندسازي نيروي تحصيل کرده از موارد مهمي است که دنبال مي‌کنيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه سياست‌هاي اشتغال دولت در دو سطح کلان و خرد بررسي مي‌شود گفت: راه اندازي عمومي توليد که منجر به رشد 7 درصدي در اقتصاد مي‌شود از سياست‌هاي اشتغالي در سطح کلان است و در سطح خرد ايجاد ساليانه 500هزار شغل در شوراي عالي اشتغال تصويب شده است که براي تحقق اين موضوع قصد داريم کاريابي‌ها را فعال و نيروي کار پس از شناسايي تفکيک و توسط سازمان آموزش فني و حرفه‌اي آموزش مهارت ديده و سپس براي دريافت تسهيلات به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفي مي‌کنيم.
ربيعي افزود: بحث فرهنگ نيروي کار مسئله مهمي است که بايد به صورت جدي دنبال شود قصد داريم سياست اشتغالي از خانه تا کارخانه را به صورت تعاوني، پشتيباني با مشارکت موثر کارآفرينان به صورت تخصصي و بين رشته‌اي آموزش تا فروش محصول دنبال کنيم.
*راه اندازي صندوق اشتغال در تمامي استان‌ها
وي از راه اندازي صندوق اشتغال در سراسر استان‌ها خبرداد و گفت: تقويت سازمان‌هاي کارآفريني و ايجاد صندوق اشتغال از برنامه‌هاي مهم اين وزارتخانه است تا بتوانيم ايجاد اشتغال پايدار را با اجراي عدالت آموزشي به ويژه اموزش‌هاي فني و حرفه‌اي، جلب مشارکت کارآفرينان به منظور حفظ و ايجاد اشتغال دنبال مي‌کنيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ادامه داد: ثبت 800 هزار بيمه شده جديد در آمار تأمين اجتماعي نشان دهنده علائم خروج از رکود است که از اين ميزان 300 هزار نفر براي اولين بيمه شده‌اند.
ربيعي خبر داد: از هفته دولت تا کنون 10 هزار نفر يارانه خود را براي حمايت از سازمان بهزيستي اهدا کرده‌اند که اين مسئله حکايت از تلاش مردم براي رسيدن به رفاه عمومي دارد.