کد خبر: ۵۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۵

درخشان: اقتدار پرسپوليس را در بازي با استقلال ثابت مي‌کنم

تسنيم: سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس مدعي شد تيمش اقتدار خود را در بازي با استقلال به اثبات خواهد رساند.
حميد درخشان پيرامون مسائل مربوط به اين تيم، حضورش در جمع سرخپوشان و ... اظهارنظر کرده است که مشروح آن در زير مي‌آيد:
* از شواهد و قراين بر مي‌آيد که روي کار تيم مسلط شده‌ايد ...
ما کار خودمان را در واقع از روز يکشنبه آغاز کرديم و تمرينات به طور مرتب و برنامه‌ريزي شده ادامه دارد. مشکلات زيادي داريم که بايد مرحله به مرحله رفع شود. در اين مسير انرژي بچه‌ها خيلي مهم است و بچه‌ها انگيزه خوبي براي انجام تمرينات و ياد گرفتن دارند.
* اين روزها صحبت از انجام تمرينات جديدي مي‌شود که بسياري را کنجکاو کرده است.
براي اينکه تيم را در ابعاد مختلف درست کنيم نياز به انجام تمرينات گوناگوني است. تنوع در تمرينات هم باعث شده که بچه‌ها اشتياق زيادي نشان بدهند. ما تمرينات متفاوتي را طراحي کرده‌ايم تا بتوانيم هم از جهت فني و هم از جهت روحي و رواني کم کم شرايط ايده‌آلي را در هفته‌هاي آينده ايجاد کنيم.
* کارشناسان صحبت از اين مسئله مي‌کنند که پرسپوليس بايد از نظر روحي، بدني و تاکتيکي ارتقاء پيدا کند. اولويت‌بندي شما چگونه است؟
ما همزمان در تمام ابعاد کار مي‌کنيم اما اگر بخواهيم اولويت‌بندي کنيم مسائل روحي در اولويت است. بعد از آن بحث بدني مطرح است و در نهايت تيم از نظر تاکتيکي ترميم مي‌شود، چون بحث تاکتيکي در گرو مسائل روحي و بدني است.
* فکر مي‌کنيد براي رسيدن به حداقل شرايط مورد نظرتان چند هفته زمان لازم است؟
برنامه اين است که بتوانيم بعد از چهار هفته به اين مرحله برسيم. دليل اعلام اين زمان براي اين است که چهار هفته زمان لازم است که بازيکنان تفکرات ما را متوجه شده و اجرا کنند.
* تغييرات در سطح نحوه اجراي سيستم فعلي خواهد بود يا اينکه تغييرات فني فراتر از اين را در برنامه داريد؟
تغييرات اساسي در شکل بازي تيم به وجود مي‌آيد. البته بايد حتماً تيم را تقويت کنيم. خيلي نياز داريم تا در بعضي نقاط نفرات جديدي را جذب کنيم. در پست‌هايي مثل خط دفاع و حمله نياز به بازيکن داريم. الان اگر در خط دفاع بازيکن ما مصدوم شود، دچار مشکل خواهيم شد.
* روي اين نفرات فکر کرده‌ايد يا انتخابي داشته‌ايد؟
هنوز خير. در حال حاضر فشار خيلي زياد است و بر اساس اولويت‌ها جلو مي‌رويم. الان بايد نفرات فعلي را به شرايط مطلوب برسانيم و هنوز فکرمان آزاد نشده است. انشاءالله بعد از اين بازي حتماً روي اين مسائل فکر خواهيم کرد تا در کمترين زمان، بيشترين پيشرفت و تغيير را شاهد باشيم.
* چند روزي را هم بدون قرارداد کار کرديد و گويا رقم قرارداد شما پائين‌تر از پيش‌بيني‌هاست؟
قرارداد امضاء شد و باشگاه براي ثبت آن اقدام مي‌کند. از سوي ديگر ما سال‌ها در پرسپوليس بوديم. پرسپوليس عشق ماست. براي اين عشق مشکلي نبود که چند روز هم بدون قرارداد کار کنيم و باز براي همين براي عقد قرارداد سخت نگرفتيم و خيلي راحت به توافق رسيديم.
* گويا قراردادتان يک ساله است، فکر مي‌کنيد در انتهاي فصل چه اتفاقي روي خواهد داد؟
اميدواريم آنقدر اتفاق‌هاي خوب بيفتد که بتوانيم سال‌هاي بيشتري در خدمت پرسپوليس باشيم.
* هنوز اميدواريد که بتوانيد علي کريمي را به فوتبال برگردانيد؟
بله که اميدواريم. در حال رايزني هستم و اميدوارم وي را به شکلي مجاب کنم.
* براي ترکيب همکاران و دستياران تصميم‌گيري کرديد؟
مواردي را در نظر داريم که در حال حاضر در اين خصوص فکر و مطالعه خواهيم داشت.
* هواداران مي‌توانند تغييرات را از اين بازي شاهد باشند؟
هر چند براي رسيدن به نقطه ايده‌آل زمان مي‌خواهيم اما تغييرات مرحله به مرحله خواهد بود. با انگيزه‌اي که در بچه‌ها براي يادگيري مي‌بينيم، تغيير را از همين بازي با راه آهن شاهد خواهيم بود.
* شما که در سه دهه براي پرسپوليس بازي کرديد، بهتر از هر کسي مي‌دانيد هواداران دنبال دربي هستند و از مربيگري شما خاطره پيروزي 3 بر صفر برابر استقلال را در ذهن دارند؟
سال‌ها با هواداران زندگي کرده‌ام و حساسيت و علايق آنها را خوب مي‌شناسم. تا آن زمان تيم شرايط ايده‌آلي پيدا مي‌کند و يک بازي خوب در دربي را شاهد خواهيم بود و اقتدار پرسپوليس را در بازي با استقلال ثابت مي‌کنيم.
* در جريان نظرسنجي برنامه 90 هم قرار گرفتيد، چه ديدگاهي داريد؟
هيچ ديدگاهي ندارم. ما اينجا هستيم تا همه هواداران را خوشحال کنيم. من هر چه بيشتر کار مي‌کنم تا حقانيت خودم و پرسپوليس را ثابت کنم.
* روز دوشنبه در جايي با بهمن دهقان که به عنوان نماينده علي دايي شناخته مي‌شود و سعيد شيريني ديدار داشتيد؟
آقاي بهمن دهقان دوست قديمي من است و با توجه به اينکه همديگر را در باشگاه ديديم از اين فرصت هم براي رفع سوء تفاهم استفاده کرديم. ديدارم با آقاي شيريني هم براي اين بود که با توجه به حضور ايشان در کنار تيم در ادوار قبلي، درباره شرايط آقاي پولادي اطلاعاتي گرفتم و چون وقت ظهر بود، ناهاري هم کنار يکديگر خورديم.
* با هواداران صحبتي داريد؟
نکته کليدي اين است که هواداران صبور باشند. قطعاً خودشان تشخيص خواهند داد که نوع بازي تيم تغيير خواهد کرد و با حمايت آنها و همت بچه‌ها نتايج خوبي خواهيم گرفت.