کد خبر: ۵۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۰

پاناسونيک دوربين تلفن DMC-CM1 را معرفي کرد: سنسور 20 مگاپيکسل، ضبط ويديوي 4K، سنسور 1 اينچي

متاسفانه پاناسونيک مدتي است که بازار تلفن‌هاي هوشمند را ترک کرده و به توليدکنندگاني مانند نوکيا سامسونگ و سوني واگذار کرده است اما اين کمپاني ژاپني در نمايشگاه فوتوکيناي امروز دوربين تلفن DMC-CM1 را معرفي کرد که قادر است عکس‌هايي با رزولوشن ۲۰ مگاپيکسل و ويدئوهاي 4K را با استفاده از سنسور ۱ اينچي خود ثبت کند. سنسور ۱ اينچي از همان اندازه‌اي که در دوربين‌هاي کامپکت پيشرفته مانند RX100 سوني يا CX نيکان به کار رفته بهره مي‌برد که به معني ثبت تصاويري با کيفيت بالا توسط اين دوربين تلفن است.

مشخصات فني دوربين تلفن DMC-CM1 پاناسونيک
سنسور ۱ اينچي ۲۰ مگاپيکسل
ديافراگم f2.8
فاصله‌ي کانوني 28mm
ISO 100-25,600
فيلمبرداري 4K
ذخيره‌سازي RAW
اندرويد ۴.۴
پردازنده‌ي چهارهسته‌اي Snapdragon S801
۲ گيگابايت رم
۱۶ گيگابايت حافظه‌ي داخلي
ورودي ميکرو اس‌دي تا ۱۲۸ گيگابايت
باتري ۲۶۰۰ ميلي آمپر ساعت
سنسور ۱ اينچي بزرگترين سنسوري است که تاکنون در تلفن همراه به کار رفته و نزديک به ۷ برابر بزرگتر از سنسورهاي ۱/۳ اينچ رايج در بقيه تلفن‌ها است. اين سنسور بزرگ با يک لنز با f2.8 Leica جفت شده و فاصله‌ي کانوني معادل ۲۸ ميلي‌متر دارد.

با اين مشخصات CM1 قوي‌ترين دوربين تلفني است که تاکنون توليد شده و با سنسور ۲۰ مگاپيکسلي مي‌تواند حتي با زوم ديجيتال عکس‌هاي مناسبي را بگيرد. اين دستگاه قادر است با رزولوشن 4K فيلمبرداري کند همچنين با کمک يک چرخ که دور لنز تعبيه شده فوکوس، گشودگي ديافراگم و سرعت ISO به صورت دستي قابل تنظيم است.

از نظر قابليت‌هاي تلفني، اين دستگاه در رده‌ي بالايي قرار مي‌گيرد. نمايشگر ۴.۷ اينچ 1080p در کنار پردازنده‌ي Snapdragon 801 با ۴ هسته در سرعت ۲.۳ گيگاهرتز، همچنين ۱۶ گيگابايت حافظه‌ي داخلي و درگاه ورودي کارت حافظه تا ۱۲۸ گيگابايت از ديگر مشخصات اين تلفن هوشمند هستند.

از نظر طراحي اين دستگاه شبيه يک تلفن همراه از روبرو و پشتش مانند دوربين‌هاي کامپکت است. ضخامت ۲۱ ميلي‌متري اين دستگاه از خيلي از تلفن‌هاي هوشمند بيشتر است که با توجه به سنسور بزرگ و لنز قابل بيرون آمدن عجيب به نظر نمي‌رسد.

با اين مشحصات جالب CM1 از بهترين دوربين تلفن‌هاي معرفي شده تاکنون است. هنوز مشخص نيست که آيا اين دستگاه در تمام نقاط جهان توزيع مي‌شود يا خير اما احتمالا قيمت آن در اروپا ۹۰۰ يورو خواهد بود.

*زومیت