کد خبر: ۵۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۴۲

پیانیست اتریشی، تماشاگران ایرانی

 گوتلیب والیش، پیانیست اتریشی، ۱۰ مهرماه در تالار وحدت تهران به روی صحنه می‌رود و به اجرای رسیتال پیانو می‌پردازد.

در این کنسرت که با همکاری انجمن فرهنگی اتریش برگزار خواهد شد، والیش آثاری را از باخ، بتهوون و فرانتس لیست خواهد نواخت و دو قطعه از گرهارد شدل و لئو اُرنشتاین، آهنگسازان معاصر، از دیگر قطعات اجرایی او خواهند بود.

پارتیتای شماره ۱ در سی بمل ماژور -۸۲۵ BWV - از یوهان سباستیان باخ، سونات شمار ۱۱ در سی بمل ماژور از لودویگ وان بتهوون، واریاسون بر روی تمی از باخ -۱۸۰ S- از فرانتس لیست، دو قطعه تغزلی از گرهارد شدل و چکامه‌های ۱۹۱۷ از لئو اُرنشتاین رپرتوار کنسرت مهرماه والیش را تشکیل می‌دهند.

والیش تعلیم‌دیده دانشگاه وین در نوازندگی پیانوست. او تا کنون برنده چند جایزه در مسابقات بین‌المللی نوازندگی پیانو از جمله جایزه نخست و جایزه بزرگ «ایو پوگورولیچ» در مسابقات استراوینسکی آمریکا شده است. این پیانیست تاکنون همکاری‌های متعددی با ارکسترها و آنسامبل‌های معتبر از جمله ارکستر فیلارمونیک وین، ارکستر سمفونیک رادیو وین، ارکستر مجلسی استراسبورگ، ارکستر کامه راتا سالزبورگ، ارکستر مجلسی اشتوتگارت، ارکستر فیلارمونیک رویال لیورپول، ارکستر فیلارمونیک زاگرب و ناسیونال ارکستر بی بی سی به عنوان تک‌نواز داشته است.
والیش که تحسین‌شده فستیوال موسیقی سالزبورگ در سال ۲۰۰۲ است، اجراهای متعددی در پایتخت‌های اروپایی داشته و در سالن‌هایی چون موزیک‌هال هامبورگ، ویگمور هال لندن و کارنگی‌هال نیویورک به اجرای موسیقی پرداخته است.

او استاد پیانو دانشگاه موسیقی ژنو و استاد میهمان آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست است.
این پیانیست اتریشی که پیش‌تر چندین بار به ایران سفر کرده، تا کنون چند کنسرت در تهران (فرهنگسرای نیاوران و فرهنگستان هنر) و شیراز (تالار حافظیه) به روی صحنه برده است. کنسرت آتی این هنرمند اتریشی ۱۰ مهر ماه در تالار وحدت خواهد بود.(ایسنا)