کد خبر: ۵۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۰

کاهش 5 درجه اي دماي هوا در شمال کشور/ احتمال وقوع توفان در شرق کشور

مهر: مديرکل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از کاهش 5 درجه اي دماي هوا در نوار شمالي کشور و احتمال توفان در شرق کشور خبر داد.

احد وظيفه افزود: بر اساس آخرين نقشه هاي پيش يتابي هواشناسي فردا به علت نفوذ جريانات شمالي در سواحل شمالي کشور و اردبيل بارش باران کاهش نسبي دما و گاهي وزش باد و رعد و برق آغاز خواهد شد.

به گفته وي، اين شرايط به طور متناوب تا پايان هفته جاري ادامه داشته و طي اين مدت درياي خزر نيز مواج و طوفاني خواهد بود.
وظيفه اظهار داشت: در سه روز آينده در ساعات بعد از ظهر در جنوب فارس، جنوب سيستان و بلوچستان ، برخي مناطق هرمزگان ، جنوب کرمان ، شرق فارس، شمال آذر بايجان شرقي و آذربايجان غربي افزايش ابر، رگبار و رعدو برق پراکنده و وزش باد پيش بيني مي شود.

مديرکل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي تصريح کرد: از اواخر روز چهارشنبه در سطوح پائين جو جريانهاي شمالي بر روي درياي خزر حاکم مي شود، که از اواخر روز چهارشنبه تا اوايل روز جمعه با گذر ناوه تراز مياني جو همراه خواهد بود.

وي يادآور شد: از چهارشنبه تا پنجشبه کاهش دماي 3 تا 5 در سلسيوس در نوار شمالي کشور بويژه استانهاي ساحلي درياي خزر پيش بيني مي شود طي اين مدت بارش باران در استانهاي گيلان ، مازندران و گلستان در برخي نقاط گاهي با رگبار و رعدوبرق همراه خواهد بود .

وظيفه گفت: وزش شديد باد از اواخر روز چهارشنبه تا شنبه در شرق خراسان رضوي و خراسان جنوبي و شمال استان سيستان و بلوچستان که بيشينه شدت آن روز پنجشنبه تا جمعه خواهد بود و رخداد توفان گردوخاک دور از انتظار نيست.

مديرکل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي تصريح کرد: با افزايش سرعت باد در مرزهاي شرقي کشور طي روز هاي پنجشنبه و جمعه پديده گرد و خاک و کاهش ديد افقي در شرق کشور به ويژه منطقه زابل پيش بيني مي شود.

وي افزود: فردا آسمان تهران صاف همراه با وزش باد و در ارتفاعات افزايش ابر است . بيشينه و کمينه دماي پايتخت با يک درجه کاهش نسبت به امروز به ترتيب برابر 32 و 21 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد بود.