کد خبر: ۵۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۱۷

با مضرات کولر ماشين آشنا شويد

لطفا" بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سيستم تهويه هوا را روشن نکنيد.
پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره هاي خودرو را پايين کشيده و صبر کنيد تا هواي داخل خودرو عوض شود، بعد از چند دقيقه مي توانيد سيستم تهويه مطبوع خودرو را روشن نماييد.

آيامي دانيد دليل انجام اين کار چيست؟
بر اساس تحقيقات صورت گرفته ، داشبورد ، صندلي و سيستم تهويه هواي خودرو از خود گازبنزن ساطع مي کنند که يک گازبسيار سمي و سرطانزاست( حتما" بارها بويي شبيه پلاستيک گرم شده را در خودرويتان احساس کرده ايد ،اين همان بوي گاز سرطانزاي بنزن است.) علاوه بر سرطانزايي ، گاز بنزن به استخوان ها آسيب رسانده ( مسموميت استخوان ها) و نيز باعث ابتلا به آنوميا (نوعي از سرطان خون مربوط به گلوبولهاي قرمز خون) و کاهش سطح گلوبولهاي سفيد بدن مي گردد.همچنين تماس طولاني مدت با اين گاز سمي باعث ابتلا به لوکميا (نوع ديگري از سرطان خون مربوط به گلوبولهاي سفيد خون) و در مواردي همزمان با افزايش ريسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنين در خانمها نيز مي گردد.

جالب است بدانيد:
ميزان سطح قابل قبول بنزن در هواي آزاد حدود 50 ميلي گرم در هر فوت مربع مي باشد،در حاليکه ميزان بنزن موجود در داخل يک خودروي پارک شده با پنجره هاي بسته بين 200تا 400 ميلي گرم مي باشد.حال اگر اين خودرو در فضاي باز و زير نور خورشيد در دماي بالاي 60 درجه فارنهايت پارک شده باشد سطح بنزن موجود در فضاي داخل ان بين 2000 تا 4000 ميلي گرم بالا مي رود که 40 برابر بيشتر از سطح قابل قبول ان مي باشد.
افراديکه سوار خودرويي با پنجره هاي بسته مي شوند بطور اجتناب ناپذيري در معرض تنفس پي در پي و بيش از اندازه اين گاز مهلک و سمي قرار مي گيرند.
علاوه بر موارد ذکر شده بالا بنزن گازيست که :
کليه ها و کبد را تحت تاثير قرار داده و از همه خطرناکتر اينکه بدن انسان به سختي مي تواند اين ماده سمي و خطرناک را دفع نمايد.
((پس دوستان عزيز قبل از سوار شدن داخل خودرو، پنجره ها و درب خودرويتان را باز نماييد و بگذاريد هواي سمي و زهرآلود انباشته شده داخل اطاق خودرو خارج گردد، به عبارت ديگر اين ماده سمي را از فضاي خودروي خود بيرون برانيد.))
يک ضرب المثل چيني :
وقتي شخصي موضوع ارزشمندي را که به نفع شماست با شما در ميان گذاشت شما نيزاخلاقا" وظيفه داريد آن مطلب را به ديگران انتقال دهيد.