کد خبر: ۵۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۱

مايکروسافت ويندوز را با «Internet of things» سازگار مي‌کند

ايستنا/ شرکت مايکروسافت قصد دارد سيستم عامل ويندوز خود را با فناوري «Internet of things» (IoT) سازگار کند.

به گزارش وب‌سايت pcworld، شرکت مايکروسافت در حال فعاليت بر روي طرحي است که بر اساس آن سيستم عامل ويندوز با ابزارها، روبوت‌ها و کارافزارهاي متصل به فناوري Internet of things سازگار مي‌شود. اين شرکت در حال حاضر نسخه‌اي از ويندوز ۸ را آماده مي‌کند که با بورد توسعه‌اي Galileo شرکت اينتل سازگار است و قادر است اين سيستم عامل را بر روي ابزارهاي کوچک نصب کند. اين خبر را کالين مورفي، يکي از مديران محصول در شرکت مايکروسافت در نشست توسعه‌دهندگان محصولات اينتل در سان فرانسيسکو اعلام کرده است.

براساس اين گزارش، عرضه ويندوز بر روي بورد Galileo اينتل ممکن است انتظارات از سيستم عامل مايکروسافت را بالاتر برد. به همين دليل مايکروسافت در حال حاضر تلاش مي‌کند سيستم عامل خود را با بوردهاي ديگري مثل Galileo ۲ و MinniowBoard سازگار کند.

پژوهشگران شرکت مايکروسافت به کمک بوردهاي Galileo اينتل توانسته‌اند نسخه‌اي از سيستم عامل ويندوز را بر روي يک پيانو و يک يخچال روبوتيک که قادر است با نوشيدني‌هاي سرد از انسان‌ها پذيرايي کند، نصب کرده‌اند. مايکروسافت همچنين مي‌کوشد سيستم عامل خود را با ابزارهايي مثل حسگرهاي گرمايي، پنکه‌ها و لامپ‌هاي هوشمند ساگار کند. هدف اصلي اين غول نرم‌افزاري اين است که کارافزارهايي از اين قبيل را که به حسگرهاي هوشمند مجهز هستند به پايگاه پردازش ابري آزور خود متصل کند.

هدف ديگر مايکروسافت اين است که با برتري سيستم عامل لينوکس در اين حوزه مقابله کند. بوردهاي توسعه‌اي مشهوري مثل Raspberry و BeagleBone در حال حاضر با لينوکس سازگار هستند. بورد Galileo اينتل نيز با اين سيستم عامل سازگار است.